מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

עורך דין הקפאת הליכים

עורך דין הקפאת הליכים

צו הקפאה הוא צו מניעה זמני שניתן על ידי בית המשפט האוסר על הנתבע למכור נכסים במסגרת הליכי פירוק חברה, היא משמשת לרוב על ידי המבקש כדי למנוע מהמשיב לסכל את ההליכים הכספיים ולנסות להסתיר ו/או לפזר נכסים אשר למבקש יש תביעה תקפה עליהם, מה שנקרא ‘הברחת נכסים’.

עורך דין הקפאת הליכים אומר: “לפי החוק, לא רק שהמשיב חייב לציית לתנאי צו ההקפאה, אסור לצדדים שלישיים להפר את תנאיו, או לסייע או לאפשר למשיב לעשות כן”.

עורך דין הקפאת הליכים מזהיר: כך מבריחים נכסים

דוגמאות להברחת נכסים:

  • משיכת תוכנית חיסכון והחזקת הכסף במזומן.
  • העברת חסכונות לחשבון אחר או לצד שלישי.
  • העברת נכסים מחוץ לתחום השיפוט כגון מקלטי מס.
  • מכירה או משכון מחדש של נכס שבמקרים רבים יוריד את ההון העצמי במידה ניכרת.
  • העברת חסכונות לנאמנות.
  • מכירה פיקטיבית של הנכס.

אילו נכסים ניתן להקפיא

נכסים שניתן להקפיא כוללים חשבונות בנק, השקעות, מניות פרטיות וציבוריות, רכוש, קרקעות וכלי רכב. אפילו נכסים פחות מוחשיים כמו מוניטין, דמי ביטוח, זכויות IP ומטבעות קריפטוגרפיים יכולים להיות מוקפאים בנסיבות מסוימות.

כיצד ניתן להוציא צו הקפאה

החוק קובע כי על המבקש לשכנע את בית המשפט כי המשיב עומד לבצע פעולה לא כשרה בנכס. משמעות הדבר היא כי קיים חשש שאם המשיב יצליח להסתיר את הנכס, לא יהיו מספיק נכסים עליהם יוכל המבקש להגיש תביעה.

על המבקש להיות בעל טענה טובה; חייבות להיות ראיות ברורות לעסקה בלתי מוצדקת בנכסים על ידי המשיב. יש לספק ראיות אמיתיות; בית המשפט אינו מתייחס לחשדות ותחושות.

עורך דין הקפאת הליכים
עורך דין הקפאת הליכים שמונע הברחת נכסים

עיכוב הליכים בפשיטת רגל

ובדומה לכך, יש גם בקשה של פושט רגל או של הנושים לצו עיכוב הליכים בפשיטת רגל, כאשר אחד הצדדים מפר את תנאי פשיטת הרגל.

את הבקשה צריך להגיש כשהיא יסודית וערוכה היטב.

יש מקרים שאפשר להגיש את הבקשה באופן חד צדדי (ללא הודעה למשיב). במקרה זה על המבקש להראות כי מסירת הודעה למשיב על הבקשה תפגע בתכלית הבקשה.

מהם הסיכונים בבקשת צו עיכוב הליכים בפשיטת רגל?

יש לנקוט משנה זהירות כאשר מבקשים צו הקפאה. כי אם הבקשה לא תאושר, המבקש עשוי להגיע למצב פיננסי לא טוב. בקשה לא מוכנה ולא מחושבת עלולה לגרום להוצאות משפטיות מיותרות. צווי הקפאה הם דרקוניים באופיים, ואינם נכפים על ידי בית המשפט בצורה קלת דעת. יש לשקול היטב האם קיימת שיטה אחרת להבטיח את התוצאה הרצויה. בקשה לעיכוב הליכים עשויה להיות מתאימה יותר אם הנכס כבר נמכר או הועבר תמורת פחות מערכו הכספי. היה וההליך המשפטי לא ייערך על ידי המבקש בצורה הנכונה, יוכל המשיב מאוחר יותר לבקש את ביטול צו ההקפאה שניתן על ידי בית המשפט, גם אם הבקשה אושרה.

לכן חובה לקבל ליווי וייעוץ של עו”ד פירוק חברות שמתמחה בתחום זה.

אם אתם רוצים לבקש צו עיכוב הליכים, תזדקקו לייעוץ משפטי מומחה. אנו, במשרד עורך דין חדלות פירעון מישאל גאון מקבלים הדרכות והכשרות בעניינים אלו וערוכים לענות על כל שאלה שמטרידה אתכם.

אם אתם לא בטוחים ולא יודעים למה לצפות בעיכוב הליכים בפשיטת רגל, התייעצו עמנו ותגלו מה עיכוב הליכים בפשיטת רגל יכול להועיל עבורכם וכן מי זכאי לפשיטת רגל.

עיכוב הליכים בפשיטת רגל
עיכוב הליכים בפשיטת רגל. אם אתם רוצים להצליח פנו אלינו

פיגורים בפשיטת רגל

במקביל תוכלו להתייעץ עמנו, מה להימנע מלעשות לפני בקשת עיכוב הליכים בפשיטת רגל ומצד שני להימנע ממצב של פיגורים בפשיטת רגל.

אצלנו תקבלו תשובות לכל השאלות בנושא פשיטת רגל.

השלבים לבקשת עיכוב הליכים בפשיטת רגל:

בשלב ראשון אנו מגישים את הניירת. המסמכים מספקים פרטים על ההכנסות שלכם, ההוצאות, החובות, הנכסים, העסקאות הפיננסיות האחרונות והנכסים שבבעלותכם.

לאחר הגשת המסמכים, בית המשפט יודיע לנושים שלכם כי יש להפסיק את כל פעולות הגבייה נגדכם. בית המשפט יקבע מועד לדיון. בדיון יופיעו נאמן פשיטת הרגל והנושים.

לאחר מכן תעברו חקירת יכולת שתבדוק מה הסכום החודשי שאתם יכולים לשלם כל חודש בהתאם לנתונים הסוציו אקונומיים שלכם. ואז תקבלו מהנאמן סכום חודשי לתשלום שיופקד בתיק פשיטת הרגל.

בהנחה שהכול יתנהל במקצועיות על ידי עורך דין הקפאת הליכים מומחה ובהנחה שלא יהיו מצדכם פיגורים בפשיטת רגל, אתם תקבלו את האישור לעיכוב ההליכים בפשיטת הרגל והמטרה בסוף להגיע להפטר חובות בתיק פשיטת רגל.

לפעמים זה עלול לקחת יותר זמן כדי להשלים את הליך פשיטת הרגל.

בית המשפט נותן לרוב צו עיכוב הליכים תוך פחות מחמישה ימים, אך לא תמיד הדברים מתנהלים בצורה חלקה. העיכוב תלוי במורכבות התיק.

לניהול עיכוב הליכים בהצלחה ובמקצועיות פנו אלינו כבר עכשיו ללא עיכוב.

פיגורים בפשיטת רגל
תשובות לכל השאלות בעניין פיגורים בפשיטת רגל
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button