מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

ביטול עיקול משכורת קורונה

ביטול עיקול בקורונה

ביטול עיקול משכורת קורונה – האם ניתן להגיע אל ביטול עיקול משכורת בקורונה ואיך עושים ביטול לעיקול משכורת קורונה ותקופות הסגר? ביטול עיקולים בקורונה מידע והכוונה בנושא עם עורך דין חדלות פירעון המתמקצע בניהול עיקולים בתקופה זו.

ביטול עיקולים עקב הקורונה – מדריך לחייבים

ביטול עיקול משכורת קורונה
ביטול עיקול בקורונה

ביטול עיקול משכורת בקורונה – עם האתגרים הרבים של המשבר האחרון, כשמדובר בביטול עיקול משכורת קורונה מביאה עמה הקלות ששווה להכיר. לזירוז הליכים ומחיקת חובות קורונה טומנת בחובה הזדמנויות.

חייבים רבים חוששים כי ייערכו עיכובים של ביטול עיקולים עקב הקורונה. אחרי הכול, מערכות רבות של המדינה שותקו בין לילה עקב המגיפה העולמית ורבים מצאו עצמם ללא מענה. חשוב לדעת כי דווקא כעת, כאשר העתיד כל כך לא וודאי ומלא בחששות, הטיפול בבקשות לביטול עיקולים נמשך. כמו כן בתי המשפט נוקטים כעת גישה מקלה ומאפשרת במיוחד על מנת לספק לחייבים בתקופה זו אוויר לנשימה וככל שמדובר במחיקת חובות קורונה מביאה עמה לא מעט אפשרויות להגיע לשיקום כלכלי ולהתחיל דף חדש.

במסגרת הליכי ביטול עיקול משכורת קורונה מזרזת עניינים

שר המשפטים היוצא, אמיר אוחנה, הודיע כי לצד העובדה שדיונים משפטיים רבים מבוטלים ורשות האכיפה והגבייה מנוהלת במתכונת מצומצמת, נושאים דחופים יטופלו ללא קשר למשבר. לצד העובדה כי ישנן לא מעט סוגי בקשות שלא ניתן יהיה להגיש גם בתקופה זו, ככל שמדובר על הליכי ביטול עיקול משכורת קורונה אינה מונעת טיפול והליכים אלו מהווים מקרים חירום לכל דבר.

אלו כמה מההליכים שניתן לבצע גם בימי הקורונה

ביטול עיקול משכורת בתקופת קורונה
ביטול עיקולים בקורונה

השירותים הבאים זמינים לציבור ואף ייעשו מאמצים לנקוט בצעדים במהירות כדי לאפשר אוויר נשימה ורווחה כלכלית לחייבים אשר ביצעו צעדים להסדיר את חובם.

  • כאמור, בקשות לביטול עיקולי חשבונות ומשכורות יטופלו כרגיל
  • כמו כן, בקשות לעיכוב או ביטול פינויי מושכר או נכסים יטופלו
  • בקשות לביטול מימוש כספים
  • בקשות זוכים להטלת צו עיכוב יציאה מהארץ על חייב
  • בקשות חייבים לביטול צווי עיכוב יציאה מהארץ או הגבלות על קבלת דרכון
  • בקשות חייבים לביטול פקודות מאסר

ככל שמדובר במקרים אקוטיים ודחופים אלו, רשות האכיפה והגבייה זמינה ותטפל במקרים על מנת להבטיח שאנשים לא ימצאו את עצמם עומדים מול שוקת שבורה בימים קשים אלו. ככל שמדובר על ביטול עיקול משכורת קורונה אינה מונעת טיפול מהיר ויעיל בבקשה.

כל אפשרויות ביצוע התשלום להוצאה לפועל יישארו זמינות במהלך התקופה הקרובה, למעט האפשרות לשלם בקופות הרשות.

אילו פעולות לא ניתן לבצע כעת?

ביטול עיקול משכורת בקורונה – אלו כמה מהפעולות שאינן זמינות בשלב זה לביצוע דרך רשות האכיפה והגבייה.

  • לא ניתן להגיש בקשות זוכה לנקיטת הליכים באמצעים מרחוק. יש לפנות אל הלשכה באופן ישיר והבקשה תטופל אך ורק במקרים דחופים.
  • נכון להיום, לא צפויים להיפתח תיקים חדשים בהוצאה לפועל, פרט לתיקי מזונות או מקרים דחופים אחרים.
  • ביטול עיקולים עקב הקורונה – הרשות לא תפעיל הליכי עיקול, תפיסת רכבים וכיו”ב במהלך התקופה הקרובה, למעט מקרים קיצוניים ודחופים. כמו כן, לא יימסר צווי מאסר לחייבי מזונות.

ביטול עיקול משכורת בקורונה – לא יינקטו הליכי גבייה

ביטול עיקול בקורונה
ביטול עיקול משכורת בקורונה

גם פעילותו של המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות מושעית. כל הליכי הגבייה המנוהלים על ידי רשות האכיפה והגבייה מוקפאים לאלתר ונכון להיות המרכז יורשה לגבות אך ורק קנסות מנהליים או כאלו שהטיל בית המשפט או פיצויים שנפסקו בדיון. מעבר לכך ביצוע צווי תשלומים והליכי גבייה אחרים מוקפאים.

כפי שניתן לראות, לא רק שאין דחייה של ביטול עיקולים עקב הקורונה, אלא שנכון להיום לא ייפתחו תיקים חדשים ולא יבוצעו עיקולים נוספים או פעולות גבייה עד להודעה חדשה. ההנחיות החדשות פותחות אפשרויות רבות עבור חייבים גם בימים אלו ולכן, חשוב שנשכיל לנצל אותן ונפנה לעורך דין שיסייע לנו להסדיר את חובנו.

גם במחיקת חובות קורונה מספקת הקלות

לצד העובדה כי לא יחולו עיכובים בביטול עיקולים עקב הקורונה, ישנם יתרונות רבים נוספים הממתינים לחייבים. חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע”ח-2018, טומן בחובו אפשרויות רבות חדשות לחייבים ומאפשר להגיע להפטר מהר מאי פעם. ככל שמדובר בחובות שנוצרו בתום לב ובנסיבות שאינן בשליטתו של החייב, ניתן להגיש בקשה להליך חדלות פירעון ולאחר תקופה להגיע להפטר. כעת, בכל הקשור למחיקת חובות קורונה מזרזת עניינים. בתי המשפט נוקטים בגישה מקלה וחותרים לקראת הגעה לפתרונות מול חייבים על מנת לסייע לאזרחים רבים אשר הגיעו למשברים כלכליים קשים בעל כורחם לחזור לשגרה. דלתות בית המשפט פתוחות כיום והגורמים הרלוונטיים קשובים לאור המצב החמור הפושה כיום במדינה. כיום יותר מאי פעם ניתן להגיש בקשות למחיקת חובות בהליך מהיר.

כדי להבטיח שהתהליך יעבור על הצד הטוב ביותר, במהירות וביעילות, חשוב שיעמוד לרשותך איש מקצוע אמין ומנוסה. משפטן בעל ידע מקצועי רחב יריעה והיכרות עם הגורמים המשפטיים והמנהליים יסייע לך לצלוח אתגרים מורכבים רבים לאורך ההליך הסבוך ויספק לך מידע רב ערך שיאפשר לך לקבל החלטות מושכלות לכל אורך הדרך. להסדרת חובות בתנאים נוחים ולהגשת בקשות למחיקת חובות, סיועו של עורך דין המתמחה בתחום ההוצאה לפועל ובחדלות הפירעון עשוי לעשות את כל ההבדל בין הליכים הנמשכים תקופה ארוכה ללא פתרון ובין סלילת הדרך אל שיקום ולהבראת כלכלת המשפחה. למידע נוסף על עו”ד פשיטת רגל תחומי עיסוק ועוד, ניתן לפנות אלינו בכל שלב.

ביטול עיקול משכורת קורונה | ביטול עיקול משכורת בקורונה | ביטול לעיקול משכורת קורונה | ביטול עיקול בקורונה

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button