מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חוב למס הכנסה בפשיטת רגל

חוב למס הכנסה בפשיטת רגל

מה עושים עם חוב למס הכנסה בפשיטת רגל או בחדלות פירעון? האם חוב למס הכנסה לפושט רגל יכול לקבל הפטר? המלצתנו היא לא להגיע כלל למצב של חובות מס הכנסה לא על מקדמות ולא על ניכויים. אנו משרד עורך דין חדלות פירעון מומלץ תוכלו להתייעץ אתנו בכל מצב.

האם ניתן למחוק חוב למס הכנסה בפשיטת רגל

בזמן האחרון אנו עדים לפרסומים והבטחות באתרי אינטרנט על המושיע שיגאל אתכם מחובות ומפשיטת רגל, האם זה באמת כך? האם הגורם המבטיח יכול למשל להעלים חוב למס הכנסה בפשיטת רגל? נבין קודם מהי פשיטת רגל. פשיטת רגל היא תהליך שנועד למי שאינו יכול לעמוד בהתחייבויותיו הכספיות ובחשבון שלו מופיע שוב ושוב צ’ק חוזר חשבון מוגבל, לאפשר לו להשתקם כלכלית ולחיות את חייו במידה סבירה של איכות חיים, מתוך הבנה שסנקציות ללא תכלית לא יגרמו להשיג כסף ולשלם חובותיו. חלק מתהליך פשיטת רגל הוא ויתור מסוים על חלק מחובותיו. למעט חובות של מזונות, משכורות לעובדים, חובות למע”מ, ארנונה וכמו כן גם חוב למס הכנסה בפשיטת רגל אינו מקבל הפטר.

חוב למס הכנסה בפשיטת רגל
חוב למס הכנסה בפשיטת רגל

לא ניתן למחוק חוב למס הכנסה לפושט רגל

ובהרחבה: אדם שנפתח נגדו תיק הוצאה לפועל ונקלע למערבולת של חובות שאינו מצליח להשתחרר ממצבו עלול להסתבך גם עם מצבים סיכון רפואיים, פיזית ונפשית. לפיכך מאפשר החוק בישראל לאדם זה להגיש בקשה להכריז עליו כפושט רגל וכך הנושים אינם יכולים לפגוע בו בכל צורה שהיא. חובותיו של פושט הרגל נפרסות לתשלומים רבים כפי יכולותיו, ולאחר כמה שנים – אם הוא מתאים לקריטריונים שנקבעו – הוא יכול להגיש בקשה להפטר מלא מהחובות. בכדי שהמצב יישאר כלי לאלה שנקלעו למצב בתום לב ולא ינוצל לרעה על ידי הפועלים ברשלנות או בזדון קבע המחוקק החלת הגבלות על פושט הרגל, כגון הגבלה על יציאה לחו”ל. וכמו כן הגבלת בקשת הפטר על חובות מוגדרים, להוציא חובות שנוצרו מפעולת רמייה, חובות מזונות וכן חוב למס הכנסה לפושט רגל. חובות אלו ועוד לא ניתן להפטר. על פי חוק חדלות פירעון חוב למס הכנסה לפושט רגל צריך להיות משולם עד השקל האחרון.

חוב למס הכנסה לפושט רגל
חוב למס הכנסה לפושט רגל

מלבד חוב למס הכנסה בחדלות פירעון, או פשיטת רגל בשמו המוכר – מה עוד אי אפשר למחוק

וכמו חוב למס הכנסה בחדלות פירעון כך גם חובות בתיק מזונות אינם יכולים לקבל הפטר. כדי לא להזניח את צרכי הילדים יכולה האם לבקש מביטוח לאומי קצבת מזונות שמחייב את הבעל לשלם את הקצבה לביטוח הלאומי, שכן חוב לביטוח הלאומי בדומה לחוב למס הכנסה בחדלות פירעון ובדומה לכל חוב לרשויות, הוא הרבה יותר מרתיע מאשר חוב לאישה. במקרים חריגים מאוד יאשר בית המשפט לבעל חוב למס הכנסה בחדלות פירעון או מזונות לקבל הפטר. מדובר במקרים חריגים של אובדן כושר עבודה או מצב בריאותי לא תקין.

חוב למס הכנסה בחדלות פירעון
חוב למס הכנסה, חוב מזונות ועוד, אי אפשר למחוק בחדלות פירעון

איך זה קשור לעניין חובות מס הכנסה מקדמות

חלק מהסיבות למניעת הפטר על חובות מס הכנסה מקדמות וכדומה נמנו לעיל, אך בנוסף לכך חובות מס הכנסה מקדמות הם חובות שלא מסובך כלל לשלם אותם, שכן מלבד כל אפשרויות התשלום בדואר ניתן לשלם באינטרנט, פשוט נכנסים לאתר של רשות המיסים, ממלאים מספר תיק ומספר סידורי המופיעים בפנקס התשלומים ומשלמים בכרטיס אשראי או העברה בנקאית, באתר יש שני לינקים, אחד המיועד לתשלום מקדמות והשני לתשלום חובות עקב ניכויים לא נכונים וכדומה. אין צורך להירשם לאתר או כל פרוצדורה אחרת. לכן כשמדובר בחובות מס הכנסה מקדמות קרוב יותר להניח כי מדובר ברשלנות.

חובות מס הכנסה מקדמות
חובות מס הכנסה מקדמות

לא מזניחים חובות מס הכנסה ניכויים

כפי שהזכרנו קיימת פלטפורמה נוחה מאוד לתשלום חובות מס הכנסה ניכויים. נכנסים לאתר רשות המיסים מזינים מספר תיק ניכויים, מספר זיהוי פנקס וכתובת דואר אלקטרוני. לאחר מכן ניתן לשלם באתר בכרטיס אשראי או בהעברה בנקאית כנ”ל. כמו כן ניתן להפיק באתר טופס לתשלום בדואר. כשמדובר בחובות מס הכנסה ניכויים וכדומה עדיף לא לשחק עם זה ולשלם את החובות בזמן. אם בכל זאת נקלעתם למצב כלכלי מורכב, חובות מס הכנסה ניכויים או חובות אחרים התייעצו אתנו, אנו נשתדל לעזור בכל מצב, יש לנו ניסיון רב בעניין חוב למס הכנסה.

חובות מס הכנסה ניכויים
שלמו בזמן חובות מס הכנסה ניכויים

 

 

 

 

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button