מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

פשיטת רגל לעסקים

פשיטת רגל לעסקים

מה הרעיון ומה המטרות העומדות מאחורי חוק פשיטת רגל לעסקים? מדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל לעסק, איך קובעים בפשיטת רגל את התשלום החודשי ועוד על הליך פשיטת רגל לעסק במאמר הנוכחי.

פשיטת רגל לעסקים – למה לוקחים עורך דין?

אחד מהשלבים הראשונים של פשיטת רגל תשלום חודשי שנקבע על ידי כונס הנכסים. אנו מביאים לכם חלק מהעקרונות המנחים את כונס הנכסים בקביעת גובה התשלום החודשי בהליך פשיטת רגל לעסק. כשמגבש הכונס את התשלום החודשי הוא צריך לשמור הן על זכויות כבוד האדם של החייב והן על זכות הנושה לקבל את כספו. מחד צריך להביא למקסימום את הסכום שעליו לשלם אך מצד שני להותיר בידי החייב ומשפחתו סכום כסף למחייה בסיסית למשפחה. לא כולם חשים בטוחים בכך שהכונס יודע לאזן בין שני הזכויות המנוגדות ולכן הם שוכרים את שירותיו של עורך דין פשיטת רגל לעסק או עורך דין חדלות פירעון לבעלי עסקים. בפשיטת רגל לעסקים הדבר חשוב מאוד, זה מביא מעט ביטחון בכך שתדעו שיש מישהו שדואג לאינטרסים שלכם.

פשיטת רגל לעסקים
פשיטת רגל לעסקים

איך קובעים תשלום חודשי למי שאינו עובד בעת הליך פשיטת רגל לעסק

כאמור, כשבאים לבדוק בפשיטת רגל תשלום חודשי בודקים את השכר החודשי של החייב, ולאחר מכן מחשבים את השכר הפנוי שלו, כלומר מקזזים ממשכורתו את סכום ההוצאות המינימלי שהוא צריך על מנת לקיים את משפחתו. אך מה קורה כאשר אינו עובד בעת שמתנהל נגדו הליך פשיטת רגל לעסק? במקרה זה בודקים מה תהייה כושר ההשתכרות שלו בחצי שנה הקרובה, אנו משרד עורך דין מומלץ לפשיטת רגל תוכלו להתייעץ אתנו עכשיו.

הליך פשיטת רגל לעסק
הליך פשיטת רגל לעסק

מה היתרון של עורך דין פשיטת רגל לעסק

איך קובעים את גובה ההוצאות של המשפחה? בודקים מהו גובה ההוצאות הדרושות להם כדי לחיות בכבוד, בצירוף הוצאות חיוניות המאושרות מראש על ידי כונס הנכסים, לאחר קביעת הסכומים על ידי הכונס לא יתערב הכונס או כל גורם אחר בחלוקת ההוצאות בפועל של המשפחה, הם יוכלו להפנות את ההוצאות כרצונם. אלא אם כן מדובר בכספי מזונות שבן זוג צריך לשלם לבת זוגתו למזונות, שעל זה כן יתבצע מעקב אם הכסף משולם מדי חודש. הדברים שונים לגבי הסדר חובות בהוצאה לפועל לחברה. עם כל זאת לא הכול וורוד, נניח שמדובר בכונס נכסים מתחשב, עדיין מולו עומדים עורכי דין של הנושה ומנסים להשפיע על ההחלטות לרעת החייב, לכן בכל מקרה של פשיטת רגל לעסקים חשוב להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל לעסק.

עורך דין פשיטת רגל לעסק
עורך דין פשיטת רגל לעסק

פשיטת רגל תשלום חודשי

כעת לשאלה נוספת: מי נחשב בני משפחתו? כלומר לצורך חישוב ההוצאות מי נחשב לחלק מבני המשפחה? בן/ת הזוג של החייב או ידוע/ה בציבור שלו וכן ילדיו עד גיל 18 ובמקרים מסוימים אף ילדים מעל גיל 18 עד גיל 24 (אם הוא לומד במוסד חינוכי או משרת בצה”ל או שהוא עתודאי כך שאינו יכול לפנס את עצמו, וכן כאשר הילד אינו יכול לכלכל את עצמו גם אם הוא יהיה מעל גיל 18), כל אלה נחשבים לבני משפחתו שעליו לפרנסם. במקרים מיוחדים לגבי חישוב הוצאות בפשיטת רגל תשלום חודשי אפשר לכלול גם את הוצאות המזון של הורי החייב כחלק מהתלויים בו למחייתם – אם הם אינם בריאים וכדומה, לפרטים נוספים בעניין הזה התייעצו עמנו.

לסיכום העניין: בהליך פשיטת רגל לעסק קובעים את התשלום החודשי בהתבסס על 3 אומדנים: 1. הוצאות הדרושות לחייב למחייתו ולמחיית כל בני ביתו. 2. אומדן כושר ההשתכרות של החייב. ואם יש לחייב גם דירה המכניסה כסף אומדים את הכנסות הדירה על ידי עורך דין פשיטת רגל לעסק. אם תרצו לדעת עוד – אנו מטפלים בכל סוגי פשיטת רגל לעסקים וגם בהסדר חובות מול בנקים לעוסק מורשה – נוכל לספק לכם מידע רב.

פשיטת רגל תשלום חודשי
פשיטת רגל תשלום חודשי
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button