מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חובות לשוק האפור

חובות לשוק האפור

איך מתמודדים עם חובות לשוק האפור. יש לכם חוב לשוק האפור? הבאנו לכם סדר פעולות לעזרה ראשונה איך להגיב לחובות ולמלווים. לא בטוח שתקראו את המאמר לפני שהסתבכתם, אבל אם כן, עליכם לדעת שאם אתם מסובכים בחובות והבנק לא מאשר לכם הלוואה תוכלו לפנות להלוואות חוץ בנקאיות שאינם מהשוק האפור, אז בסוף המאמר תקראו איך מזהים מלווים חוץ בנקאיים שפועלים במסגרת החוק.

עזרה ראשונה לבעלי חובות לשוק האפור

שוב ושוב אנו שומעים על אנשים שהסתבכו עם חובות לשוק האפור. המדרון החלקלק מתחיל כאשר אדם מסתבך בחובות מול בנקים ואנשים פרטיים, לפעמים גם ספקים, או חוב למס הכנסה בפשיטת רגל וכדומה. כמוצא של כבוד הוא לוקח הלוואה מהשוק האפור תוך ביטחון עצמי שהוא ישלם בזמן כולל את הריבית הגבוהה ולא יסתבך. אך לצערנו ברוב המקרים המצב הפוך, נדירים המקרים שחובות לשוק האפור הביאו אתם טוב. כמעט תמיד חובות לשוק האפור הביאו את החייב להסתבכות ולטביעה בביצה עמוקה שהדרך להיחלץ ממנה ללא התערבות של גורם מקצועי חיצוני היא בלתי אפשרית.

חובות לשוק האפור
חובות לשוק האפור, אפור כמה שזה נשמע

זהירות! חוב לשוק האפור הוא חוב שלא כפוף לחוק

חשוב לדעת כי חוב לשוק האפור שונה מחוב למס הכנסה או מכל חוב לגוף אחר הפועל באופן חוקי. כשמדובר בחוב לשוק האפור הגוף המלווה יעדיף שלא תשלמו את החוב בזמן וגם אם כן תשלמו בזמן הוא עדיין ירדוף אחריכם זמן רב לגביית ריביות, עמלות ו’סוכריות’ נוספות. הגורם המקצועי שיכול לחלץ אתכם מחוב לשוק האפור הוא עו”ד חדלות פירעון. אם אתם מכירים מקרוב את התיאור וקראתם עד כאן בנשימה אחת, קחו כוס מים, שבו רגע, הקשיבו למה שיש לנו להציע כעזרה ראשונה, לאחר מכן תוכלו לקבוע אצלנו פגישה ונחליט יחד על האסטרטגיה הנכונה שתוציא אתכם מהמצב.

חוב לשוק האפור
היזהרו! אתם יכולים להפסיד את הבית ואת החיים

לא משלמים חובות למלווים לפני שמתייעצים

הדבר הראשון שצריכים לדעת הוא כי גם אם יש לכם חובות למלווים מהשוק האפור הם לא יכולים לעקוף את החוק ולגבות ריביות מעל המותר בחוק. שנית, אם הם יראו שאתם לחיצים וסחיטים הם ינצלו זאת עד תום. יש להם ארסנל של איומים שאותו הם ישלפו בזמן ובמקום המתאים למרות שאין כלום מאחורי רוב האיומים, כשיש לכם חובות למלווים מן הסוג הזה אל תשלמו שקל לפני שתתייעצו עם עורך דין מנוסה, גם אם אתם גברתנים ואמיצים וגם אם יש לכם רזומה עשיר של ניהול עסקים ופרויקטים, כשמדובר בחובות למלווים מהשוק האפור אל תתחכמו ואל תנסו לבד, לפעמים צריך לדעת להרכין ראש כדי שהם לא יכריעו אתכם לבסוף.

חובות למלווים
חובות למלווים משלמים בתבונה לאחר משא ומתן

חובות להלוואות חוץ בנקאיות

המצב האידיאלי הוא לא להגיע כלל למצב של חובות להלוואות חוץ בנקאיות. אך חשוב להזכיר כי חובות להלוואות חוץ בנקאיות הם לא תמיד מילה נרדפת לחובות לשוק האפור, יש גופים חוץ בנקאיים הפועלים וכפופים לחוק אלא שהם לא ‘בודקים לעומק בציציותיו’ של המלווה, לכן גם אם לא מדובר בשוק אפור הרי שזה אמור להדליק אצלכם נורה אדומה, אם הגעתם למצב שהבנק אינו מעונין להעניק לכם הלוואה בגלל צ’ק חוזר חשבון מוגבל וכדומה יש כאן משהו שמצריך בירור ובהקדם. המסקנה היא שגם אם מדובר בחובות להלוואות חוץ בנקאיות שאינן שוק אפור מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לגבי אפשרות של יציאה מהתסבוכת הכלכלית.

חובות להלוואות חוץ בנקאיות
אל תמהרו לפנות להלוואות חוץ בנקאיות, גם לא כרטיסי אשראי

גם אם חייבים, איך נימנע מחובות למלווים חוץ בנקאיים מהשוק האפור

במידה שאתם מרגישים מוכרחים להוציא הלוואה חוץ בנקאית, קודם כל וודאו שמדובר בחברה הפועלת באופן חוקי, כלומר שיש להם אישור של משרד האוצר. בכל סוג של הלוואה חוץ בנקאית כדי שלא תסתבכו עם חובות למלווים חוץ בנקאיים בדקו היטב את החוזה עליו אתם חותמים, וכמובן את גובה הריביות. דעו כי גם הלוואות של השוק האפור אינם ניתנים בבונקר עם שולחן ברזל וקירות אפורים… הלוואות מהשוק האפור נמסרות במשרד ממוזג במגדל משרדים מפואר או משהו דומה, הפקידים הם ממש חבר’ה אדיבים ש’רוצים’ רק לעזור לכם לשלם חובות למלווים חוץ בנקאיים… אך דעו כי חובות למלווים חוץ בנקאיים לא חוקיים הם קו אדום אל תגיעו אליהם לעולם! במקרה הקשה ביותר נסו להוציא הלוואה מגוף חוץ בנקאי חוקי המחזיק באישור משרד האוצר, וגם זאת רק לאחר התייעצות עם עורך דין.

חובות למלווים חוץ בנקאיים
חובות למלווים חוץ בנקאיים, בשום אופן לא לשוק האפור

 

 

 

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button