מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חובות לבעלי עסקים

לאחר שאנו מחוסנים גופנית מפני נגיף הקורונה נותר לנו להתעסק עם חובות לבעלי עסקים שהסתבכו ונכנסו לחובות. כעת לא ניתן לומר שום דבר עדיין, מלבד העובדה שלקורונה תהייה השפעה שלילית על הכלכלה. את גודל ההשפעה והמשבר לא ניתן להעריך בשלב זה, אך מה שברור שכעת ביחס גבוה, יהיו רבים שיגיעו למצב של חדלות פירעון לבעלי עסקים, לחובות מול הבנקים ואף ל פשיטת רגל. מה ניתן לעשות במצב של חדלות פירעון לבעלי עסקים בחובות?

 

חובות לבעלי עסקים לפני מצב של חדלות פירעון

חובות של עסקים נוצרים כאשר הכלכלה במיתון, המעגל הוא פשוט מאוד, אנשים קונים פחות, בעלי העסקים מוכרים פחות ואין להם לשלם לספקים, הבנקים קצרי רוח ואינם משחררים הלוואות בקלות. ואז הספקים לא מספקים סחורה או שהם מספקים ביוקר ותמורת מזומן בלבד, למוכרים יש פחות מה למכור ופחות תזרים וכך גם אנשים קונים הרבה פחות, חושבים פעמיים לפני כל קנייה, מעדיפים להחזיק את הכסף קרוב. זהו בגדול תיאור של המעגל הפיננסי בעת משבר כלכלי.

הבעיה היא שמאחורי כל עסק יש גם היסטוריה, יש לו הלוואות ושעבודים בבנק, החסכונות והפיקדונות הולכות ואוזלות לטובת ההוצאות השוטפות של העסק, וכך לאט אבל בטוח נוצר חוב מס הכנסה, לבנקים ועוד. מכאן הדרך קצרה להגיע למצב של חדלות פירעון לבעלי עסקים בחובות. הבנקים מצידם מאיימים, ויש להם מה לאיים… במצב של פשיטת רגל הם יכולים לעקל נכס משועבד, או את העסק עצמו. בשונה משאר הנושים שאין להם הרבה מה לעשות, אבל גם הם מפעילים לחץ, כל אחד בתורו, ובתווך יש את בעל העסק שרואה מסך שחור נגד עיניו…

חובות לבעלי עסקים
חובות לבעלי עסקים לפני פשיטת רגל

גם במצב של חדלות פירעון לבעלי עסקים יש מה לעשות

אבל יש מה לעשות והרבה. בכל מצב שתהיו, גם במצב של חדלות פירעון לבעלי עסקים, אם יש מאחוריכם עו”ד חדלות פירעון עם ‘גב חזק’, הוא יקל מעליכם את המעמסה. הוא ישרטט את האסטרטגיה הנכונה מול כל אחד מהנושים, ויתכנן את לוח הזמנים המשוער ליציאה מהמשבר הכלכלי, גם במצב העתידי הלא ברור שאנו ניצבים בפניו.

אולם מה שחשוב מאוד לדעת הוא שככל שפונים יותר מוקדם יש לנו יותר מרווח ויותר אופציות לסייע, וגם היציאה מהמשבר תהייה יותר קלה. לכן כאשר תשלום ההלוואה החודשי נכנס שוב ושוב לפיגור זה הזמן לפנות לעורך דין לסידור חובות לבעלי עסקים, הבנק יהיה יותר קשוב, אתם תהיו פחות לחוצים ואנו כעורכי דין נגבה פחות שכר טרחה עורך דין הוצאה לפועל.

חדלות פירעון לבעלי עסקים
חדלות פירעון לבעלי עסקים. יש מה לעשות!

הפתרון שלנו למצב חדלות פירעון לבעלי עסקים בחובות

המצב לא צריך להיות מאוד חמור ולא צריכים להגיע למצב של פשיטת רגל לפני שפונים לעורך דין, גם צ’ק אחד או שניים שחוזרים מסיבה של אין כיסוי צריכים להוביל אתכם למסקנה לפנות בהקדם לעורך דין. הבנקים מסתכלים בעין לא טובה על כל החזר של צ’ק ולא צריך להמתין עד שיוחזרו 10 צ’קים בחשבון. כנ”ל גם לגבי משא ומתן עם ספקים, שבניגוד למה שרוב בעלי העסקים חושבים, שפנייה אליהם באמצעות עורך דין לשם הסדר חובות לבעלי עסקים רק יביא לחשדנות אצל הספק, ולחשוב שמדובר בפסיעה לפני חדלות פירעון לבעלי עסקים בחובות ולהקשחת עמדותיו.

אדרבה, כאשר מדובר בעורך דין המיומן בניהול משא ומתן הוא יידע טוב יותר מכם איך להציג את הדברים ולשדר עוצמה במשא ומתן, דווקא במצב זה שאתם נמצאים בו. לעומת זאת לאחר פתיחת תיק תביעה בבית משפט או תיק בהוצאה לפועל, מרווח הנשימה פוחת דרסטית ויש לנו פחות קלפים להחזיק צמוד. מלבד הרווח הישיר בניהול המו”מ מול הבנקים והספקים יש גם רווח נוסף, הרווח הוא מניעת מצבי סטרס ומתח נפשי, מה שמאפשר לעסק להמשיך לפעול ולהיות יצרני ולבסוף להתגבר על הגל, הזמן שהיה לוקח לכם לכבות את השריפות ינוצל כעת כדי להמשיך לנהל את העסק ואולי אף להגדיל אותו.

חדלות פירעון לבעלי עסקים בחובות
חדלות פירעון לבעלי עסקים בחובות יגיעו בעזרתנו לניצחון גדול

איך להימנע ממצב פשיטת רגל לבעלי עסקים

בנוסף קבלו מאתנו המלצה כללית – מעטו ככל האפשר מלהזדקק להלוואות של בנקים ושל גופים פרטיים. ‘חגיגות האשראי’ הפכו לתופעה מוכרת. כל עוד העסק זורם אין בזה בעיה, ההלוואות ניתנות בקלי קלות והריביות נמוכות. ודווקא עובדות אלו אמורות להטריד, שכן הבנקים יודעים שכאשר בעלי החובות לא ישלמו יש להם מספיק כלים להתמודד מול חדלות פירעון לבעלי עסקים ולגרום להם לשלם.

ואז דווקא כשתהיה ירידה בלקוחות, או בשל סגרים או מיתון כלכלי מכל סיבה שהיא הם יתנהגו באגרסיביות לקבלת כספם, בלי להתחשב במצב העגום של בעל החוב. לכן: 1. פנו אלינו בהקדם כשמתחיל מצב חובות לבעלי עסקים. 2. מעטו שימוש באשראי.

פשיטת רגל לבעלי עסקים
פשיטת רגל לבעלי עסקים
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button