מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

פתיחת חשבון בנק לאחר קבלת הפטר

פתיחת חשבון לאחר קבלת הפטר

אחרי הפטר הכול נראה ורוד, אבל לפעמים זה רק נראה… אתם רוצים לפתוח חשבון בנק והבנק מסרב. האם מותר לו על פי חוק לסרב לפתיחת חשבון בנק לאחר קבלת הפטר?

בחנו את עצמכם: מה אתם יודעים על פתיחת חשבון בנק לאחר קבלת הפטר?

יותר ויותר אנשים מקבלים הפטר לאחר פשיטת רגל והם רוצים לפתוח חשבון בנק, אך הבנק אינו מאפשר להם.

נשמע מוכר? האם גם אתם רוצים לפתוח חשבון בנק לאחר הפטר?

על חוקי פתיחת חשבון לאחר קבלת הפטר – במאמר שלפניכם.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

שאלה: האם הבנק חייב לפתוח לכל אחד חשבון בנק?

התשובה היא שכן, על פי חוק, מחויב הבנק לפתוח חשבון לכל אזרח ישראלי שמבקש זאת, למעט במקרים הבאים:

  • המבקש נהג בעבר באלימות כלפי עובדי הבנק, או ניהל מולם סכסוך.
  • חשד סביר שהחשבון ישמש לפעילות חריגה כהלבנת הון.

שאלה: האם הבנק חייב לאפשר לבעל החשבון את כל הפעולות?

תשובה: הבנק יכול לסרב לתת לו אשראי בחשבון וכן כרטיס אשראי. אך מעבר לכך הוא מחויב לאפשר לו את כל הפעילות שהוא מאפשר לכל בעל חשבון בבנק, כגון: כספומט למשיכת כספים, העברה בנקאית והפקדת צ’ק באפליקציה וכו’.

שאלה: האם הבנק יכול לדרוש מסמכים מסוימים כתנאי לפתיחת חשבון?

הבנק אינו יכול לדרוש שום מסמך מעבר לאישור הכונס רשמי או המנהל המיוחד.

פתיחת חשבון לאחר קבלת הפטר
פתיחת חשבון לאחר קבלת הפטר. אנו נעזור לכם

עוד על הגבלות לאחר צו הפטר וסיכום המאמר

לסיכום עד כה – יותר ויותר אנשים מקבלים הפטר לאחר פשיטת רגל והם רוצים לפתוח חשבון בנק, אך הבנק אינו מאפשר להם.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שהבנק לא יסרב לכם, אתם חייבים לדעת את החוק, חשוב שתדעו שהבנק מחויב לאפשר לכם לפתוח חשבון בנק, למעט המקרים המנויים לעיל. וכן שהוא מחויב להעניק לכם הרשאה לכל הפעולות ביתרת זכות וכן שאסור לו לדרוש שום מסמך נוסף כתנאי לפתיחת החשבון מעבר למה שהחוק מתיר.

ומה קורה לגבי הגבלות נוספות אחרי הפטר?

אם אנו כבר עוסקים בעניין, נוסיף עוד כמה פרטים לגבי הגבלות לאחר צו הפטר.

  • לגבי קבלת משכנתא – בנקים שהיו בין הנושים שלכם בתהליך פשיטת הרגל מן הסתם לא יתנו לכם משכנתא נוספת. לגבי בנקים אחרים, זה תלוי בהתנהלות הכלכלית שלכם מאז ההפטר ובפרמטרים נוספים. כגון הזמן שעבר מאז קבלת ההפטר. ככל שעבר יותר זמן הסיכוי לקבל משכנתא גדול יותר. כמו כן, זה תלוי בסכום המשכנתא שאתם מבקשים ובהכנסות העכשוויות של המבקש. וכן במצב חשבון הבנק שלו.
  • לגבי פתיחת עסק – אין הגבלה על מי שקיבל הפטר לפתוח עסק או להחזיק במניות כלשהן. למעט פתיחת עסק של קבלנות בנייה, ייעוץ ושיווק פנסיוני, מתווך נדל”ן ועריכת דין. מקצועות אלו נאסרות אף לאחר קבלת ההפטר. אך חשוב לדעת כי ככל שיש סיבה מוצדקת, ניתן לבקש מבית המשפט להסיר את כל ההגבלות לאחר צו הפטר.

על כל מקרה תוכלו להתייעץ עם עורך דין חדלות פירעון.

הגבלות לאחר צו הפטר
כל המידע על הגבלות לאחר צו הפטר

מה קורה אחרי קבלת הפטר?

עכשיו תורכם

עד עכשיו הצגנו בפניכם את החוקים של הבנקים בקשר לפתיחת חשבון לאחר הפטר. עכשיו הבמה כולה שלכם. האם יש לכם שאלה נוספת לגבי מה קורה אחרי קבלת הפטר או במקביל האם תוכלו להוסיף מניסיונכם? האם יש חוק שהייתם מוסיפים מעבר לחוקים שהצגנו במאמר? אנא, שתפו אותנו כדי שנוכל ללמוד ולהתקדם.

הצעד הבא שלכם לפתיחת חשבון בנק לאחר הפטר ללא הפרעות הוא לפנות לבנק בבקשה בכתב לפתיחת חשבון, אם הבנק מסרב תוכלו להיעזר בנו, תאמו פגישה במשרדנו – משרד עורכי דין פשיטת רגל.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים.

רוצים לקבל מאתנו עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות, הדרכה מעשית ומידע נוסף לפתיחת חשבון לאחר קבלת הפטר? רוצים לדעת עוד לגבי מה קורה אחרי קבלת הפטר? תמצאו במאמרים הרבים באתר או התקשרו אלינו בשעות פעילות המשרד.

אנו עוסקים בכל ענייני חדלות פירעון, הוצאה לפועל, הסרת עיקול, מחיקת חובות, פשיטות רגל, צו הפטר, עיכוב יציאה מהארץ, בקשה לאיחוד תיקים בבית משפט ועוד. המוטו שלנו הוא לאפשר לכל אחד ואחת להתחיל את החיים מחדש לאחר מעידה כלכלית כזו או אחרת. שכן, שיקום כלכלי הוא זכות בסיסית לכל אדם וכמובן שגם פתיחת חשבון בנק לאחר קבלת הפטר היא פעולה אלמנטרית שצריך לאפשר לכל אזרח ואזרח. חייגו אלינו כבר עכשיו או צרו קשר דרך האתר.

מה קורה אחרי קבלת הפטר
תראו מה קורה אחרי קבלת הפטר
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button