מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הסדר חוב בהוצאה לפועל

הסדר חוב בהוצאה לפועל

“פריעת חוב היא הבסיס לקיום מערכת מסחרית וחברתית” כך כתב מבקר המדינה לפני מספר שנים. חייבים לכם כסף? אתם יכולים לפתוח נגד החייב תיק בהוצאה לפועל ולבקש מבית המשפט למנוע ממנו לברוח מהארץ, או לעקל נכס שבבעלותו ועוד. לרוב, לא תצטרכו לממש את הסנקציות נגדו, הוא יבוא אליכם בעצמו על מנת לשלם את החוב או להגיע אתכם להסכמה על הסדר תשלומים.

פתחתם תיק בהוצאה לפועל והחייב רוצה להגיע אתכם להסדר חוב בהוצאה לפועל? אתם רוצים לדעת מה כולל בדיוק התהליך ואיך זה עובד? זו זכותכם המלאה שהרי בסופו של דבר מדובר בכסף שלכם, אז נכון שהוצאה לפועל מנהלת את החוב כגוף האכיפה של ישראל, אבל ברור שמגיע לכם לדעת מה נעשה בעניין החוב שלכם וגם, זה דורש את הסכמתכם. במאמר זה ננסה לעשות לכם סדר בעניין.

על הסדר חוב בהוצאה לפועל מהצד של הנושה

המצב הכלכלי גורם ליותר ויותר בעלי עסקים להיוותר עם חובות שלא משלמים להם. זה נשמע לכם מוכר? האם גם לכם לקוחות פשוט לא משלמים?

במאמר שלפניכם רשימה מסודרת של מה שנדרש מכם כנושים, בעת בקשת החייב להסדר תשלומים.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

הסדר חוב בהוצאה לפועל
מדריך לנושה לבקשת החייב הסדר חוב בהוצאה לפועל

חוב בהוצאה לפועל – איך עונים לבקשת הסדר תשלומים

  1. לאחר שמגבש החייב תוכנית להסדר תשלומי החוב בהוצאה לפועל אתם נדרשים להעביר את עמדתכם להוצאה לפועל – הסכמה, התנגדות או הצעה אחרת – ולהמתין לזימון לאספה של כל הנושים. אם כל הנושים מסכימים להסדר לא תתקיים אספה. חשוב מאוד לשלוח את תשובתכם בהקדם, אך לא יאוחר משבוע לפני מועד האספה.
  2. אל תשכחו למלא באופן ברור את פרטיכם ואת פרטי החייב וכן לחתום בתחתית הבקשה. כל פרט שחסר מעכב את הטיפול במסמכים ובתשובתכם.
  3. בטופס אתם יכולים לציין אם אתם מסכימים להסדר, מתנגדים או לחילופין מעוניינים להציע חלופה אחרת. את הטופס יש להגיש ולצרף לתיק חדלות הפירעון של החייב. מומלץ מאוד לנמק את החלטתכם במפורט ובאופן ברור, עדיף באמצעות עורך דין חדלות פירעון.

את הטופס תוכלו להוריד באתר של רשות האכיפה והגבייה (ההוצאה לפועל), כמו כן תוכלו למצוא שם באתר טפסי התנגדות למתן הפטר לחייב, בקשה להקטנת חוב, בקשה לפתיחת תיק מחדש ועוד.

כל הנאמר נכון במקרה שהחייב מעוניין להגיע להסדר עם הנושה באמצעות לשכת ההוצאה לפועל, אולם קיימת אפשרות להגיע להסדר תשלומים בין החייב לנושה שלא באמצעות הלשכה, אלא באמצעות סיכום ישיר בין השניים או באמצעות עורך דין להסדר חובות שלהם. במידה והם הגיעו להסדר תשלומים ללא תיווך הלשכה על הנושה להודיע על כך מיידית ללשכת ההוצאה לפועל בכדי להפסיק את ההליכים נגד החייב, כל עוד הוא עומד בהסדר.

במקביל לאפשרות של החייב להגיע להסדר תשלומים מול הנושה, קיימת גם אפשרות הפוכה, והיא במצב בו אתם כנושים מבקשים להגדיל את תשלומי החייב. בבקשה זו תידרשו לנמק היטב את בקשתכם. כמו כן, במקרים חמורים בהם אתם יודעים כי החייב הוא בעל יכולת לשלם את חובותיו ובכל זאת הוא משתמט מתשלום אתם יכולים להגיש בקשה לרישום חייב ב’מרשם חייבים משתמטים’ של חוב בהוצאה לפועל.

חוב בהוצאה לפועל
חוב בהוצאה לפועל – בעזרת עורך דין תשמרו על עמדתכם

הסדר הוצאה לפועל – לסיכומו של דבר

המצב הכלכלי גורם ליותר ויותר בעלי עסקים להיוותר עם חובות שלא משלמים להם ולהגיע להסדר הוצאה לפועל. כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, כדי שתתקבל דעתכם – התנגדות או הסכמה, חשוב שתשלחו את תשובתכם בהקדם ולא יאוחר משבוע לפני קיום אספת הנושים, למלא את פרטיכם באופן ברור ולנמק את דעתכם במונחים משפטיים.

הצעד הבא שלכם להגשת התנגדות או פתרון חלופי להסדר תשלומים הוא להרים אלינו טלפון כדי לתאם פגישת ייעוץ על הסדר הוצאה לפועל.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים.

רוצים לקבל מאתנו עוד הרבה טיפים מועילים, עצות שוות והדרכה מעשית להסדרי חובות וחדלות פירעון? בקרו במאמרים הרבים הפזורים באתרנו. כמו כן, תוכלו להתייעץ אתנו על פירעון מוקדם, על הסדר חוב בהוצאה לפועל לאחר עיקול, הסדר חובות בהוצאה לפועל לעוסק מורשה, מחיקת חובות בהוצאה לפועל ועוד.

הסדר הוצאה לפועל
כך תפעלו חכם בעניין הסדר הוצאה לפועל
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button