מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הטלת עיקול על חשבון בנק

צו עיקול חשבון בנק

הטלת עיקול על חשבון בנק היא נפוצה ובמאמר נעסוק בכל הקשור אל צו עיקול חשבון בנק. צו עיקול על חשבון בנק בעל השפעות רבות כמו כן ישנם עיקולים כמו עיקול חשבון משותף או עיקול חשבון בבנק הדואר שיש להכיר את החוקים והתקנות בנושא במידה ויש לכם עיקול שכזה.

כיצד להתמודד עם הטלת עיקול על חשבון בנק

הטלת עיקול על חשבון בנק
צו עיקול חשבון בנק

ביטול הגבל בבנק ישראל ועוד. כלי האכיפה המצויים בידי ההוצל”פ הם רבים והטלת עיקול על חשבון בנק הוא אחד מהנפוצים. בין אם הוטל עיקול חשבון משותף או עיקול חשבון בבנק הדואר, זמינים לך פתרונות.

חוק ההוצאה לפועל התשכ”ז-1967 מספק בידי רשות האכיפה והגבייה טווח רחב מאוד של סמכויות. מדובר בכוח אכיפתי רב ולעתים, למרבה הצער, נעשה בו שימוש מופרז ובלתי מידתי. כיום יותר מאי פעם, ברור לכל בר דעת כי לא כל החייבים בישראל הם פושעים. במציאות בה מנוהלים בכל רגע נתון מאות אלפי תיקי חייבים בכל רחבי הארץ, הדבר אומר דרשני. גם אם הוטלו עליך הגבלות קשות במהלך ניהול התיק, מעיכוב יציאה מהארץ ועד צו עיקול חשבון בנק, חשוב להיעזר בייצוג משפטי ולפעול במהירות כדי לבטל את ההגבלות ולבחון את האפשרויות העומדות לרשותך להסדרת החוב, פירעונו או מחיקתו.

חקיקה חדשה ומתקדמת בתחום מציבה בידיך אפשרויות רבות מאי פעם שטומנות בחובן הזדמנות לשנות את מצבך הכלכלי לטובה. מדריך זה מכיל מידע רב שעשוי לסייע לך להתמודד עם הטלת עיקול על חשבון בנק. עם זאת, כדי להבטיח לעצמך את הסיכויים הטובים ביותר להתמודד עמו, חשוב להיעזר בעורך דין שיבצע בדיקת עיקול על חשבון בנק שבבעלותך ויסייע לך לבחון את האפשרויות.

הוגש צו עיקול חשבון בנק – מה עושים?

עיקול חשבון משותף
צו עיקול על חשבון בנק

עו”ד חדלות בשלב הראשוני ביותר, הגשת צו עיקול חשבון בנק תביא עמה לא מעט בהלה. הדבר טבעי לחלוטין. לא בכל יום אנו מקבלים התראה כי אין באפשרותנו לבצע כל פעולה בחשבון. להבדיל מחפצי ערך שונים או ברישיון הרכב, חשבון הבנק הוא עמוד היסוד המבטיח את יכולתנו להתקיים. מבלי יכולת לבצע פעולות בחשבון הבנק, אנו עשויים להיקלע למשבר לא קטן. לכן, הטלת עיקול על חשבון בנק נחשבת לאחת ההגבלות החמורות והקשות.

דווקא עקב חומרת המצב, זהו בדיוק הזמן לאסוף כוחות ולשמור על קור רוח, שכן לרוב בהלה וחוסר אונים גורמים להימנעות מהסיטואציה. חשוב שנבין שאנו נכנסים לתקופה בה עלינו להיות נוכחים, דרוכים ומוכנים להיאבק. עיקול חשבון משותף, פרטי או עסקי אינו מתרחש בחינת יש מאין. ישנם שלבים רבים בדרך להגבלה זו. סביר מאוד להניח שהחוב המציק והמדאיג גרם לך להתכנס בתוך עצמך ולא לחפש אחר פתרונות. סטגנציה זו היא המובילה בסופו של דבר לעיקולים והגבלות. חשוב שנכיר בכך, החוב ממשיך להמתין לנו והוא לא מתכוון לעזוב. לכן, חשוב לנקוט בצעדים להסדרת חובך בהקדם האפשרי כדי להניע את ביטול העיקול.

עיקול חשבון משותף

כל עוד מדובר בחשבון בבעלות יחיד, ההצדקה להגשת צו עיקול חשבון בנק היא ברורה ומובנת. החייב הוא זה שצבר את החובות וכעת, ניתן להטיל אמצעי אכיפה על מנת לאלצו לפרוע. עם זאת, ככל שמדובר בעיקול חשבון משותף, ישנם שחקנים נוספים בתמונה ובמקרים מסוימים, קיימים טעמים לביטול העיקול לאלתר.

אחרי הכול, עיקול חשבון משותף פוגע בנהנה הנוסף בחשבון, אשר אינו אחראי בהכרח ליצירת החובות ונענש על חטאיו של שותפו מבלי שהייתה לו כל יד בכך. ברוב המקרים מדובר בחשבונות בנק המנוהלים על ידי בני זוג, אך אותו הדין נכון גם לגבי חשבונות עסקיים או חשבונות של קשישים הנעזרים בקרובי משפחה בניהול עניינים הכספיים. יהיו הנסיבות אשר יהיו, עיקול חשבון משותף הוא עניין מורכב וייתכן מאוד, שניתן יהיה לבטלו במידה ויימצא טעם כי הפגיעה בזכויות הנהנים בחשבון אינה מצדיקה צעד זה.

צו עיקול חשבון בנק
הטלת עיקול על חשבון בנק

ההצדקה לעיקול חשבון משותף נובעת מעצם טבעה של השותפות וההלכה הפסוקה מכריעה בין עיקול מוצדק ובלתי מוצדק על פי הגדרתה.

  • כאשר מדובר בחשבון משותף בזכות חתימה משותפת, אין אפשרות להטיל צו עיקול חשבון בנק. זאת מאחר וכל פעולה בחשבון דורשת את הסכמתם של שני הצדדים ולכן עיקול החשבון עשוי לפגוע משמעותית בזכויותיהם של השותפים האחרים.
  • עם זאת, ככל שמדובר בזכות חתימה נפרדת, המאפשרת לבעלי החשבון לנהל את החשבון ביחד או לחוד, הטלת עיקול על חשבון בנק היא מותרת ותקפה.

לכן, אחד הצעדים הראשונים שיהיה עלינו לעשות בעת בדיקת עיקולים על חשבון בנק היא לבחון את סוג השותפות בחשבון. בכל מקרה בו מדובר בחשבון בזכות חתימה נפרדת, מדובר בעיקול מוצדק וניאלץ לפנות לאפיקים אחרים על מנת לבטלו.

בניגוד למיתוס – ניתן לבצע עיקול חשבון בבנק הדואר

חייבים רבים מאמינים כי אין אפשרות לבצע עיקול חשבון בבנק הדואר ולכן ממהרים לפתוח חשבון בבנק הדואר עם התוודעותם לפתיחת תיק החייבים. בפועל, אין כל אמת בדבר. על אף שחדלי פירעון וחייבים רבים בוחרים לפתוח חשבון בבנק הדואר כדי להתנהל באופן בטוח ללא כל יכולת ליצור חובות חדשים, אין הדבר פוטר אותם מהטלת עיקולים. למעשה, עיקול חשבון בבנק הדואר הוא עניין נפוץ ומתרחש לא פעם. על חשבון בבנק הדואר חלות כל המגבלות והוא חשוף לאותם צווים ופעולות אכיפה ככל חשבון בנק מן המניין. העברת הכספים אל בנק הדואר לא תמנע את ההליך.

לכן, מומלץ לפעול בזריזות להסדרת החוב ולהניע תהליכים שיאפשרו לך למצוא פתרון יעיל, במקום לחפש אחר פתרונות “יצירתיים”. בסופו של דבר, נמצא את עצמנו עם עיקול חשבון בבנק הדואר ועם טווח אפשרויות מוגבל בהרבה לפרוע את חובנו לאחר מכן.

עורך דין צו עיקול על חשבון בנק מקצועי יסייע לך לערוך בדיקת עיקול על חשבון בנק

הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי – כדי להתנהל מול העיקול באופן היעיל והאחראי ביותר, חשוב לבחון היטב את אשר אירע. מיד עם פנייתך לעורך דין, ניתן יהיה להתחיל בתהליך בדיקת עיקולים על חשבון בנק. עורך דינך יסייע לך לברר כמה נקודות שיסייעו לך להתמודד באופן מושכל עם העיקול.

  • מי הטיל את העיקול – האם ידוע לך מי הגורם אשר דרש את עיקול חשבון הבנק? במידה ולא נודע לך על פתיחת תיק חייבים נגדך, ייתכן מאוד שהתיק נפתח על ידי רשות ממשלתית אשר אינה צריכה לעבור דרך ההוצאה לפועל. רשויות מקומיות, המוסד לביטוח לאומי ושלל גורמים נוספים יכולים להטיל עיקולים ללא צורך בפתיחת תיק. במקרה כזה, ייתכן מאוד שנוכל להגיע להסדר מול הרשות ולפרוע את החוב בתנאים גמישים ונוחים יותר, מבלי להזדקק לאישורה של רשות האכיפה והגבייה.
  • מה הדרישות לביטול העיקול – לא תמיד מדובר רק בפירעון החוב. אי עמידה בכל אחת מדרישותיו של רשם ההוצאה לפועל גוררת עיקולים והגבלות. בירור יעיל במסגרת בדיקת עיקול על חשבון בנק עשוי לספק בידיך לא מעט פתרונות.
  • אילו אפשרויות עומדות בפניך – במהלך הבירור, יוכל עורך הדין לבחון אילו דרכים מקובלות על הלשכה ועל הנושים כדי להסדיר את החוב ויוכל להניע אותך לקראת סיום התהליך.

בדיקת עיקולים על חשבון בנק – בחירה בגורם המתאים

צו עיקול על חשבון בנק – לא כל עורך דין מוכשר לבצע בדיקת עיקולים על חשבון בנק. כדי ליהנות מייצוג ראוי ומתהליך מיטיב, חשוב לבחור את הגורם המייצג שלך בקפידה. השוק מוצף במשרדי עורכי דין המתחייבים לספק שירות ברמה גבוהה והבחירה לא תמיד פשוטה. חשוב לזכור – רק משרדי עורכי דין שצברו שנות ניסיון רבות בייצוג חייבים יוכלו לסייע לך לבדוק את האפשרויות שלך בצורה הטובה ביותר. הפסיקות הנעשות בשטח וגישתו של רשם ההוצאה לפועל באזורך משפיעות באופן ניכר על תוצאות ההליך שלך.

לצד זאת, החקיקה החדשה בתחום תיקי החייבים מספקת אפשרויות רבות שבעבר פשוט לא היו זמינות. לכן, חשוב שניעזר בעורך דין הבקיא בכל המגמות החדשות ויוכל לסייע לך למצות את כל הזכויות המגיעות לך. לכל הקשור אל פתיחת תיק חדלות פירועון וביטול עיקול פנו אלינו

הטלת עיקול על חשבון בנק | צו עיקול חשבון בנק | צו עיקול על חשבון בנק | עיקול חשבון משותף | עיקול חשבון בבנק הדואר

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button