מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

הבדל בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים

איחוד תיקים חייב מוגבל באמצעים

מה ההבדל בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים וכיצד מתנהל איחוד תיקים חייב מוגבל באמצעים ועוד בכתבה. על מנת להכיר מה ההבדל בין חייב מוגבל באמצעים לאיחוד תיקים יש להבין מבחינת החוקים והתקנות וכמו כן אופן ההליך מה ההבדלים בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים

מה ההבדל בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים

מה ההבדל בין חייב מוגבל באמצעים לאיחוד תיקים
איחוד תיקים חייב מוגבל באמצעים

מה ההבדלים בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים בעבר והיום – אם בעבר במסגרת איחוד תיקים מוגבל באמצעים יכול היה להגיש בקשה לקבלת הפטר, החוק החדש טרף את הקלפים. עם זאת, כיום ניתן להסדיר את חובך באפשרויות גמישות מאי פעם. על ידי ייצוג נאמן של משרד עורכי דין בעל ניסיון, יהיה באפשרותך לאחד תיקים, להגיע להסדרים ולקבל הפטר ללא צורך בפשיטת רגל.

אם העסק שלך נקלע לקשיים והחובות הולכים ומאמירים, בוודאי צירוף המילים המבעית “פשיטת רגל” כבר עלה לא אחת במוחך. חשוב לדעת כי החקיקה החדשה המסדירה את תחום האכיפה והגבייה בישראל, מעמידה לרשותם של חייבים רבים אפשרויות שבעבר לא היו קיימות. כיום, גם במסגרת איחוד תיקים הגבלות קשות אינן מחויב המציאות. ניתן להגיע להסדר מול נושיך ולאחר עמידה בצו התשלומים לאורך זמן, לקבל הפטר. אם בעבר במסגרת איחוד תיקים מוגבל באמצעים היה החייב היחיד שהיה זכאי למסלול להפטר, כיום טווח האפשרויות שלך גמיש בהרבה. על מנת להבין מה ההבדל בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים יש להבין אז מהו בעצם ההבדל בין האפיקים השונים ומה השתנה? על כך ברשימה הבאה.

איחוד תיקים על פי החוק החדש

מה ההבדלים בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים
מה ההבדל בין חייב מוגבל באמצעים לאיחוד תיקים

הוצאה לפועל – כיום, כמו בעבר, ניתן להגיש בקשה לאיחוד תיקים 3% בסיוע משרד עורכי דין המתמחה בתחום. כלומר, להפקיד סכום בשיעור של 3% מסכום החוב הכולל מדי חודש ולהגיע להסדר מול נושיך. החוק החדש, מאפשר להגיש בקשה להפטר גם במסלול זה. המשמעות של חידוש זה היא מרחיקת לכת.

  • ניתן להגיע כעת להפטר מבלי להיכנס להליכי פשיטת רגל שבמסגרתם נאבד את העסק.
  • מבלי המעמד של חייב מוגבל באמצעים, ניתן לפרוס את החוב ולעמוד בתשלומים מבלי להידרש להגבלות חמורות בחשבון או לוותר על כרטיסי האשראי.
  • ניתן להגיש בקשה לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ ולפעול למען קידום העסק גם בזירה הבינלאומית.
  • זהו מוצא חשוב וגמיש להצלת העסק אשר המחוקק הישראלי השכיל לספק ובעל משמעויות מרחיקות לכת עבור חייבים רבים ועבור הכלכלה הישראלית בכללה.

מה ההבדלים בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים – מי מרוויח מהחוק החדש?

איחוד תיקים חייב מוגבל באמצעים
מה ההבדל בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים

במובנים רבים – כולם.

העסקים הקטנים בישראל נתונים לקשיים רבים. רבים מהם אינם מצליחים לשרוד את שנתם הראשונה. עובדה זו טומנת בחובה סכנה ברורה למשק הישראלי, מאחר ועסקים קטנים הם במידה רבה עמוד השדרה שלו. הם מייצרים מקומות עבודה יציבים וחשובים באזורי הפריפריה, מהווים כלי חשוב למוביליות חברתית ומחזקים את הכלכלה הישראלית בכל ההיבטים. לכן, מובן כיום כי יהיה זה בטובתה של המדינה לסייע לעסק במשבר לפרוע את חובותיו מבלי להגיע לכדי פשיטת רגל.

גם הנושים מצידם, השכילו ללמוד כי פעולות נקם אינן מניבות כספים. צעדים אשר יאפשרו לעסק להשתקם ולהמשיך לייצר רווח, מספקים מקור הכנסה שיאפשר לנושים לקבל החזר ולהגיע להסדרים אשר יניבו לרוב תועלת רבה בהרבה מאשר הליכי חדלות פירעון שיותירו אותם בסופו של דבר עם סכומים זעומים בקופתם.

היתרון לחייבים הוא ברור – ניתן להסדיר את תשלום החוב בדרכים התואמות את המצב הכלכלי וליהנות מאיכות חיים וכבוד, מבלי להירצע למזוזה.

איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים

מה ההבדל בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים – בעבר, כדי לקבל הפטר באמצעות איחוד תיקים מוגבל באמצעים הייתה הדרך היחידה והבלעדית. הדבר הטיל חסמים רבים על חייבים. זאת מאחר וההכרזה על חייב מוגבל באמצעים, כללה במסגרת איחוד תיקים הגבלות שקשה מאוד היה להתנהל בתוכן בצורה תקינה. מטרת הגבלות אלו הן להגביל את פעילותו הפיננסית של החייב ולמנוע ממנו לצבור חובות נוספים.

  • הגבלות חמורות על חשבון הבנק לרבות איסור על שימוש בצ’קים וכרטיסי אשראי.
  • איסור על בעלות או ייסוד תאגיד או חברה בע”מ.
  • צו עיכוב יציאה מהארץ.

חייב מוגבל באמצעים עשוי לספוג במסגרת איחוד תיקים הגבלות אלו ורבות אחרות אשר ימצא רשם ההוצל”פ לנכון להטיל עליו. הפרה של כל אחת מן המגבלות גוררת עונש של עד 3 שנות מאסר בפועל.

עזרה מקצועית הינה קריטית

מחיקת חובות – מעבר לתשובה לשאלה מה ההבדל בין חייב מוגבל באמצעים לאיחוד תיקים יש להיעזר בעו”ד בעל הניסיון הנדרש להליך שכזה. זוהי הזדמנות חשובה מאין כמותה לחלץ את העסק שלך מקשיים ולמנוע קריסה כלכלית. לכן, חשוב שניקח אותה במלוא הרצינות ונקבל כל עזרה שניתן להשיג. ייצוג משרד עורכי דין הבקיא בהוראות החוק החדש ובעל ניסיון רב שנים בייצוג חייבים, יוכל לסייע לך ללמוד על כל האפשרויות העומדות לפניך ולהבטיח כי התהליך יעבור על הצד הטוב ביותר.

מה ההבדל בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים | איחוד תיקים חייב מוגבל באמצעים | מה ההבדל בין חייב מוגבל באמצעים לאיחוד תיקים | מה ההבדלים בין איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button