מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

ביטול עיקול משכורת

ביטול צו עיקול משכורת

ביטול עיקול משכורת – כיצד עושים  ביטול עיקול משכורת קורונה או פשיטת רגל? באילו מצבים יש הגבלות על החשבון? מידע על עו”ד ביטול צו עיקול משכורת וכיצד עושים זאת מהר. הסבר על כיצד מגישים בקשה לביטול עיקול משכורת באופן המדויק ביותר על מנת לקבל את הביטול לו אתם זקוקים.

ביטול עיקול משכורת – הכול על התהליך

ביטול עיקול משכורת
ביטול צו עיקול משכורת

לנהל חוב עשוי להיות מעיק, אך הטלת עיקול על המשכורת עשויה לזרוע ייאוש רב. על ידי סיוע בעורך דין המתמחה לביטול הגבלה משכורת מעוקלת היא אחת ההגבלות שניתן לבטל.

אנו נוטים לתפוס חייבים בהוצאה לפועל כנוכלים המשתמטים מחובותיהם מתוך חמדנות או חוסר אחריות. עם זאת, בלא מעט מקרים, הדברים מתרחשים הרחק מתחום שליטתם. במציאות בה 9% מאזרחי ישראל מנהלים תיקים בהוצאה לפועל, ראוי שנשאל את עצמנו האם הטלת הגבלות וענישה הן הדרך. עיקולים על משכורות מקשים על חייבים רבים לפרוע את חובם ומדובר בהגבלה הניתנת במקרים רבים בקלות ראש. כדי להגיש בקשת לביטול צו עיקול משכורת, חשוב שנכיר היטב את ההליך ואת הטענות שישפרו את סיכויינו לטפל בהגבלות ביעילות. ללא מילוי טופס ביטול הגבלה משכורת מעוקלת עשויה להישאר תקועה זמן רב.

בקשה לביטול עיקול משכורת – כדי לשפר את סיכוייך, אלו כמה פרטים שחשוב להכיר אודות ההליך, הטעמים הראויים לביטול העיקול ובעיקר, על החשיבות שבקבלת ייצוג מקצועי וראוי לאורך כל ההליך. בסופו של דבר, ביטול העיקול מהווה רק את תחילתו של התהליך. החלק החשוב ביותר בטיפול, יהיה הסדרת חובך ושיבה לשגרה ללא החרב המרחפת מעל ראשך.

הגשת בקשה לביטול צו עיקול משכורת

אישור ביטול עיקול משכורת
בקשה לביטול עיקול משכורת

בקשה לביטול עיקול משכורת – נשאלת השאלה, באילו מקרים ניתן לעקל משכורת. ההוצאה לפועל מחזיקה בסמכויות נרחבות בכל הקשור לאמצעי אכיפה נגד חייבים ומורשית לעקל משכורות במקרים הבאים:

  • במידה והחייב התחייב לצו תשלומים במסגרת ניהול תיק חייבים ואינו עומד בתנאים, עשויים לחול שלל עיקולים והגבלות על החייב וביניהם עיקול על המשכורת.
  • במידה ולא נעשה כל צעד להסדרת החוב ולנושים ולרשות האכיפה והגבייה יש יסוד סביר להאמין כי החייב משתמט מחובותיו ואינו פועל על מנת להיפרע.

כדי לדחוק בחייב לטפל בחובותיו, רשאי רשם ההוצאה לפועל לאשר את עיקול המשכורת, שכן מדובר במקור נזיל וזמין לפירעון חובותיו. עם הגשת הבקשה על ידי הנושה, תינתן לחייב שהות של 21-30 יום להסדיר את החוב ובמידה ולא יעשה זאת – המשכורת תעוקל.

אז איך מגישים בקשה לביטול צו עיקול משכורת?

ישנן שתי דרכים עיקריות לעשות זאת.

  • ראשית, ניתן להגיש בקשה לעיכוב/ביטול הליכים באמצעות טופס ביטול הגבלה משכורת אל רשות האכיפה והגבייה ולהציג בו את טיעוניך.
  • במידה ונועצת בעורך דין ואין טעמים מספיקים לבקשה זו, ניתן להגיש בקשה לעיכוב הליכים ובמקביל, להגיע להסדר עם נושיך או להגיש בקשה לאיחוד תיקים.

היה ולא עלה בידיך להגיע לכל הסדר, תמיד ניתן להגיש בקשה לחדלות פירעון. במקרה זו, יסייע לך עורך דינך להגיש בקשה למתן צו כינוס ותיערך חקירת יכולת על מנת לאמוד את יכולת הפירעון שלך.

טופס ביטול הגבלה משכורת

הטופס המתאים לביטול ההגבלות הוא טופס 214, בקשה לביטול/עיכוב הליכים והגבלות. יש להגיש את הטופס לרשם ההוצאה לפועל בלשכה בה מתנהל התיק או למסור בדוא”ל. בשלב זה, ייצוג משרד עו”ד המתמחה בייצוג חייבים הוא חשוב ביותר, שכן מילוי הטופס אינו כולל רק מסירת פרטים אישיים. יש להציג נימוקים מפורטים וברורים מדוע יש לבטל את העיקול. מה שלנו עשוי להיראות מובן מאליו, אינו עולה בקנה אחד עם החוק או עם מדיניות ההוצאה לפועל. לכן, סיוע של גורם המכיר לעומק את המערכת עשוי לעשות הבדל משמעותי ולסייע לנו לקדם את התהליך בצורה יעילה.

האם ניתן לעקל את כל המשכורת?

התשובה הקצרה היא – לא, בשום פנים ואופן לא. מתוך סך ההגבלות שעשויה רשות האכיפה והגבייה להטיל על חייבים, עיקול המשכורת היא אחת מההגבלות הקשות והמורכבות שבהן ובמקרים מסוימים היא עשויה להוות גזר דין מוות על משפחות מעוטות יכולת. חשוב שנזכור בעת הגשת בקשה לביטול הגבלה משכורת נטו היא החלק היחיד ממנו ניתן לעקל.

תהליך ביטול הגבלה משכורת נטו המותרת לעיקול

כאמור, את העיקול ניתן לבצע אך ורק מתוך משכורת הנטו, ולעולם לא ממלוא הסכום. הטעם לכך הוא כי במקרים רבים המשכורת היא המקור היחיד של החייב להכנסה המשמשת לקיום בסיסי. עיקול המשכורת עשוי לפגוע פגיעה אנושה בכלכלת המשפחה ולמנוע כל סיכוי של החייב לפרוע את חובו. הפטר חובות

מהי משכורת נטו?

ביטול צו עיקול משכורת
ביטול עיקול משכורת קורונה או פשיטת רגל

ככל שהדבר נוגע לבקשה לביטול הגבלה משכורת נטו היא סכום השכר הנקי, לאחר ניכויי מיסוי כמו דמי ביטוח לאומי, מס בריאות, מס הכנסה והפרשות שונות שמנכה המעביד מתלוש המשכורת. מתוך סכום זה, מורשה רשם ההוצאה לפועל לעקל עד 80% משכר העובד בלבד. עם זאת, הקריטריונים חלים על פי חלק יחסי בהתאם לתנאים הבאים:

  • ממשכורת רווק יחיד, יש להשאיר סכום לא מעוקל ע”ס 2,201 ₪.
  • ממשכורת חייב נשוי ללא ילדים, יש להשאיר סכום לא מעוקל ע”ס 3,302 ₪.
  • ממשכורת חייב נשוי עם ילד, יש להשאיר סכום לא מעוקל ע”ס 3,830 ₪.
  • ממשכורת חייב נשוי עם שני ילדים או יותר, יש להשאיר סכום לא מעוקל ע”ס 4,358 ₪.

הורים יחידניים עשויים להיות זכאים לסכומים גבוהים יותר. סכומים אלו נקבעים בהתאם לחוק הבטחת הכנסה ועשויים להשתנות מעת לעת. במידה והסכומים לעיל הינם נמוכים מ-80% ממשכורתו של העובד, יחול כלל ה-80% במקום תנאים אלו ולהיפך. כלומר, במידה ושכר הנטו של עובד רווק יחיד הוא 4,000 ₪, 80% משכרו יהיה 3,200 ₪. במקרה זה יישארו בידיו רק 2,201 ₪, בהתאם להגבלות.

ביטול הגבלה משכורת משרד החינוך ועובדי מדינה

משרד עו”ד חדלות פירעון קולדני, הסבר – גם משכורות עובדי מדינה עשויות להיות מעוקלות. במידה ועיסוקך הוא בתחום ההוראה ובוצע עיקול על משכורתך, ניתן להגיש בקשה לביטול הגבלה משכורת משרד החינוך תשוחרר עם ביטול ההגבלות. במידה ואין לך כל יכולת לפרוע את חובך, ייתכן שהצעד הנבון ביותר יהיה להגיש בקשה לחדלות פירעון. כיום יותר מאי פעם, קיימים לא מעט אפיקים לשיקום כלכלי ולהפטר מחובותיך. במקום להיאבק שנים עם הגבלות מבלי להצליח לצאת ממעגל הנחשלות, ניתן לעבור תקופה בלתי נעימה שלאחריה, ניתן יהיה באמת לפתוח בחיים חדשים.

הנפקת אישור ביטול עיקול משכורת

על מנת לשחרר את המשכורת שלך, ייתכן שהמעסיק שלך ידרוש ממך אישור על ביטול העיקול. במקרה זה, יהיה עליך לפנות אל ההוצאה לפועל ולהגיש בקשה לקבלת האישור. אם עד היום, נדרש ממך להגיע עד ללשכה, היום מדובר בתהליך פשוט ביותר.

ניתן להפיק בקלות אישור ביטול עיקול משכורת דרך אתר רשות האכיפה והגבייה. התהליך פשוט ונוח ומגובה בהדרכה. כל שעליך לעשות הוא להיכנס אל האזור האישי באתר רשות האכיפה והגבייה ולהפיק שם אישור ביטול עיקול משכורת. ניתן להדפיס או לייבא את קובץ האישור באופן מידי. במידה ונתקעת או הסתבכת במהלך הנפקת האישור, ניתן להיעזר בצ’אט החי באתר.

ייצוג במסגרת ביטול הגבלה משכורת נטו מחיר

כדי להניע תהליכים במהירות ולקבל ליווי מקצועי עד להסדרת תיק החייבים שלך על הצד הטוב ביותר, חשוב להיעזר בייצוג משפטי. ככל שמדובר בייצוג במסגרת ביטול הגבלה משכורת נטו מחיר השירות עשוי להשתנות מאוד ממשרד למשרד. חשוב שנקדיש את רוב מאמצי החיפוש שלנו באיתור המשרדים המקצועיים והמיומנים ביותר ומתוכם, למצוא את אלו שנוכל לעמוד בשכר הטרחה שלהם. למידע על ביטול הגבלת רישיון נהיגה ועוד דרכים להקל על היום יום במצב חדלות ניתן לפנות אלינו בכל שלב.

ביטול עיקול משכורת קורונה | ביטול צו עיקול משכורת | בקשה לביטול עיקול משכורת | אישור ביטול עיקול משכורת

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button