מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

קשיים כלכליים לחברות בחובות

קשיים כלכליים לחברות בחובות

במאמר זה אנו מבקשים לבדוק לגבי קשיים כלכליים לחברות בחובות. 1. האם חוק החדלות החדש מיטיב בעניין קשיים כלכליים לחברות שנקלעו לכך עקב חובות אבודים של חייבים חדלי פירעון, והאם החוק לקח בכלל קשיים כלכליים לבעלי עסקים בחובות בין מכלול השיקולים שלו. קראו על קשיים כלכליים לעסקים בחובות ועל עורך דין לענייני פשיטת רגל.

קשיים כלכליים לחברות בחובות

במאמר זה נבחן האם בעקבות חוק חדלות פירעון משנת 2018 נוצרים קשיים כלכליים לחברות בחובות. ננסה לבחון באופן כללי וברזולוציה גבוהה יותר את השלכות החוק על קשיים כלכליים לחברות בחובות כתוצאה מבקשות הסדר חובות לעסקים. לפני מספר שנים עוד בטרם נכנס לתוקף חוק חדלות פירעון התקבלה הוראת שעה המתירה לרשם ההוצאה לפועל לפטור חייבים שתיקם התנהל זמן רב בלשכת ההוצאה לפועל, מכל חובותיהם. הוראת שעה זו נותרה בעינה, עם שינויים קלים, לאחר כניסת החוק לתוקף.

קשיים כלכליים לחברות בחובות
קשיים כלכליים לחברות בחובות

קשיים כלכליים לחברות

לפני הוראת שעה זו ההסדר היה שחייב שהצהיר שאינו יכול לעמוד בתשלומי חובותיו עד 3 או 4 שנים היה מקבל צו הסדר תשלומים נמוך מאוד שאמור היה להימשך עד הגיע התשלומים לגובה החוב, אך למעשה הוא היה נמשך עד אינסוף עקב כך שכל זמן שהחוב לא נסגר הוא המשיך לצבור ריביות וכמובן שנוצרו קשיים כלכליים לחברות שהחייבים להם נכנסו לחדלות פירעון או לחשבונות מוגבלים לעוסק מורשה בחובות. ומכיוון שהקרן נותרה גבוהה מאוד הרי שהיא גם צברה ריבית גבוהה מאוד ורוב סכום התשלום היה דה פקטו על חוב הריביות. וכאן אנו דנים על קשיים כלכליים לחברות בחובות שנוצרו עקב חדלי פירעון. האם החוק החדש עדיף על פני הישן בעניין הזה או שמא להיפך – הוא היטיב עם נושא הדיון שלנו – קשיים כלכליים לחברות הנושים.

קשיים כלכליים לחברות
קשיים כלכליים לחברות, יש מה לעשות

קשיים כלכליים לבעלי עסקים בחובות

אם דיברנו על קשיים כלכליים של חברות הרי שקשיים כלכליים לבעלי עסקים בחובות הן חמורות הרבה יותר, והשפעתן על המשק והיכולת הכלכלית של המגזר הפרטי היא חמורה פי כמה. כאמור, מטרתה של נתינת צו תשלומים נמוך באה לתת מענה וסעד לחייבים בעלי יכולת כלכלית מוגבלת אך היא לא פתרה קשיים כלכליים לבעלי עסקים בחובות, ואולי אף החריפה את הבעיה. צו התשלומים אותו קיבל החייב נתפר בהתאם ליכולותיו של החייב ובלי להתחשב כלל בהיקף החובות מה שהחריף עוד יותר קשיים כלכליים לבעלי עסקים בחובות כלומר שחייבים להם כספים. מצד שני החוק אפשר לנושה לעקל נכסים נזילים וכן הטיל מגבלות על החייב במטרה למנוע הברחת נכסים וכדומה. אולם כאמור השאלה היא אם הליך פשיטת רגל החדש לעסקים בחובות היטיב בעניין הזה.

קשיים כלכליים לבעלי עסקים בחובות
קשיים כלכליים לבעלי עסקים בחובות – אל תסחבו את זה לבד

קשיים כלכליים לעסקים בחובות

פרשנים משפטיים קובעים כי בחוק החדש לא ניתן מענה מספק לבעיה של קשיים כלכליים לעסקים בחובות. שכן לקוחות חייבים יכולים להיכנס להליכי חדלות פירעון ואז ישלמו את החוב בפריסה גבוהה מאוד, או שיבקשו הפטר בסופו של תהליך. לפי החוק החדש חדל פירעון שתום ליבו הוכח ועמד בתשלומי הצו במשך 4 שנים זכאי לקבל הפטר. מכאן שוב אנו רואים כי המחוקק לא נתן ליבו כלל לגבי הקשיים כלכליים לעסקים בחובות שנוצרו מהחייבים. וכי נושא הקשיים כלכליים לעסקים בחובות לא היו פונקציה במערכת השיקולים שלו. אי לכך אנו רואים חשיבות עליונה בהגשת עזרה וסיוע משפטי לכל בעל עסק שנקלע לחובות בעקבות חובות אבודים של לקוחות וכדומה. אתם מוזמנים להתייעץ עמנו בכל עת.

קשיים כלכליים לעסקים בחובות
קשיים כלכליים לעסקים בחובות
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button