מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

סגירת תיקים בהוצאה לפועל

סגירת תיקים בהוצאה לפועל

מי יכול להגיש בקשת סגירת תיקים בהוצאה לפועל? האם ניתן להסיר חלק מהנתבעים בתיק בעוד שהתיק עדיין פתוח? מתי מוגשת בקשת סגירת תיק בהוצאה לפועל על ידי הזוכה? ומתי ואיך יכול החייב לבקש את סגירת התיק? אם במשך זמן רב לא נעשה דבר בתיק האם ניתן להגיש בקשת סגירת תיק הוצאה לפועל מחוסר מעש? ואם כן, כמה זמן לאחר שלא נעשתה שם פעילות? והאם הזוכה יכול להתנגד לכך? איזה מקרים נוספים הם עילה לסגירת התיק? איך מגישים בקשת סגירת תיק בהוצאה לפועל ומתי לא ניתן להגיש בקשה זו? כל התשובות במאמר הנוכחי.

מאת: עורך דין חדלות פירעון במשרדנו

הסרת חלק מהנתבעים או סגירת תיקים בהוצאה לפועל

מי שפתח תיק בהוצאה לפועל או שנפתח נגדו תיק יכול להגיש בקשה לסגור את התיק במדור סגירת תיקים בהוצאה לפועל ובאתר האינטרנט שלהם. כמו כן כאשר התיק נפתח נגד שני אנשים ויותר ניתן להגיש בקשה להסיר את אחד מהם מהתיק. מקרה כזה יכול לקרות למשל, כאשר נפתח תיק נגד שני חייבים שאחד מהם לווה כספים מהבנק ובוצעה נגדו חקירת יכולת בהוצאה לפועל ואילו הנתבע השני הוא רק ערב. אזי אם יוכיח הערב כי נפל פגם חוקי בערבות הוא יכול להגיש בקשה למדור סגירת תיקים בהוצאה לפועל להסרתו מהתיק. זוהי רק דוגמה אחת וישנם עוד מקרים רבים שבהם ניתן להגיש בקשה להסרה של חלק מהנתבעים. והמקרה הקלאסי והפשוט ביותר הוא כאשר החוב משולם…

סגירת תיקים בהוצאה לפועל
סגירת תיקים בהוצאה לפועל – האם אפשרי רק על חלק

סגירת תיק בהוצאה לפועל על ידי הזוכה

גם הזוכה רשאי להגיש בקשה לסגירת התיק או הסרת חלק מהנתבעים. כאמור, כאשר החוב משולם במלואו או כאשר הצדדים מגיעים להסכם על הסדר חובות בהוצאה לפועל מוגשת בקשת סגירת תיק בהוצאה לפועל על ידי הזוכה. אם חולפים הימים והחייב רואה שעדיין לא הוגשה בקשה סגירת תיק בהוצאה לפועל על ידי הזוכה הוא יכול מצדו לפנות לרשם ולבקש את סגירת התיק, אך זאת רק במידה שהחייב שילם את חובו דרך ההוצאה לפועל. אך אם שילם את חובו ישירות לזוכה מוגשת בקשת סגירת תיק בהוצאה לפועל על ידי הזוכה או שהחייב יביא לרשם הוכחה ששילם את חובו.

סגירת תיק הוצאה לפועל על ידי הזוכה
סגירת התיק בהוצאה לפועל אפשרית גם על ידי הזוכה

סגירת תיק הוצאה לפועל מחוסר מעש או מסיבות אחרות

יש גם מקרים שבהם הרשם מורה על סגירת תיק הוצאה לפועל מחוסר מעש. אם במשך שנתיים לא נעשתה שום פעולה בתיק אזי יורה הרשם על סגירת תיק הוצאה לפועל מחוסר מעש. ומלבד מקרים של סגירת תיק הוצאה לפועל מחוסר מעש יש גם מקרים נוספים היכולים להביא לסגירת התיק. כגון אם החייב הגיש לבית המשפט התנגדות על החוב ובית המשפט פסק לטובתו. או שהחייב מתכחש לחוב כגון שטוען ששילם כבר את החוב ובמידה ובית המשפט קיבל את טענתו. וכן במידה שהזוכה והחייב הסכימו ביניהם על סגירת התיק מכל סיבה שהיא. בכל מקרה של ספק התייעצו איתנו – משרד עורך דין הוצאה לפועל.

סגירת תיק הוצאה לפועל מחוסר מעש
סגירת תיק הוצאה לפועל מחוסר מעש

איך מגישים בקשת סגירת תיק הוצאה לפועל חוסר מעש?

בקשת סגירת תיק הוצאה לפועל חוסר מעש מגישים בלשכה של הוצאה לפועל. את הבקשה מגישים באמצעות טופס 406 שאותו ניתן למצוא באתר רשות האכיפה והגבייה. על גבי הטופס יש לציין X בסעיף מס’ 71. כאשר מוגשת בקשת סגירת תיק הוצאה לפועל חוסר מעש ניתנת לזוכה הזדמנות של 30 יום להתנגד לסגירה אך עליו לנמק את התנגדותו. יצוין כי בתיק של הוצאה לפועל שנפתח עקב חוב במשכנתא לא ניתן לבצע סגירת תיק הוצאה לפועל חוסר מעש גם אם לא נעשו בו פעולות במשך יותר משנתיים.

סגירת תיקים בהוצאה לפועל
איך סוגרים תיק בהוצאה לפועל מחוסר מעש

 

 

 

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button