מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חקירת יכולת בהוצאה לפועל

חקירת יכולת בהוצאה לפועל

זומנתם לחקירת יכולת בהוצאה לפועל? במאמר שלפניכם תקראו על חקירת היכולת, תוך כמה זמן מקבלת ההודעה עליכם להתייצב לחקירה? מה אתם צריכים להביא אתכם לחקירה? והאם גם אתם בעצמכם בתור חייב, יכולים לבקש חקירת יכולת? ומה זה מועיל לכם? כמו כן תקבלו מידע לגבי הטפסים הנדרשים ומה צריך למלא שם.

מה זה חקירת יכולת בהוצאה לפועל?

מי שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל ניתן לדרוש חקירת יכולת בהוצאה לפועל, בחקירת היכולת בודקים את יכולתו הכלכלית של החייב (בעל החוב) לעמוד בהסדר חובות בהוצאה לפועל. בכל שלב שבו נמצא התיק ניתן להגיש בקשה לחקירת יכולת בהוצאה לפועל. את הבקשה ניתן להגיש גם באופן מקוון באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה. לבקשה יש צורך לצרף נימוק, הזוכה צריך להסביר מדוע הוא דורש חקירת יכולת בהוצאה לפועל. את הבקשה לחקירת יכולת יכול הזוכה להגיש רק בלשכה בה מתנהל התיק ורק לאחר שהוא שלח לחייב אזהרה בדבר פתיחת התיק.

חקירת יכולת בהוצאה לפועל
מה זה חקירת יכולת בהוצאה לפועל

חקירת יכולת בתיק הוצאה לפועל – מתי להתייצב ומה להביא?

תוך כמה זמן מקבלת אזהרה על חקירת יכולת בתיק הוצאה לפועל צריך החייב להתייצב לחקירה? אם מדובר בתביעה שהיא על סכום קצוב צריך החייב להתייצב תוך 30 יום. ואם מדובר בתביעות של פסק דין כספי או של ביטוח לאומי או תביעה בתיק מזונות על החייב להתייצב לחקירת יכולת בתיק הוצאה לפועל תוך 21 יום מקבלת האזהרה.

לחקירת יכולת בתיק הוצאה לפועל יש להביא:

  • תעודת זהות ברורה ולא דהויה.
  • צילום של רישיונות הרכב שבבעלות החייב או בבעלות בן משפחה (בן/ת זוג או הילדים).
  • צילום של רישיונות כלי רכב שבשימושו או בשימוש בני המשפחה (בן/ת זוג או הילדים).
  • כמו כן עליו להביא צילום של חיוב ארנונה של הדירה בה הוא מתגורר כעת.
  • ששה חשבונות אחרונים של טלפון וחשמל.
  • תלושי משכורת של ששת החודשים האחרונים, של החייב ובן/ת זוגו.
  • עצמאי: צילום דו”ח שנתי שהוגש למס הכנסה של השנה האחרונה.
  • בעל עסק מורשה: שלושת דו”חות אחרונים שהוגשו למע”מ.
  • מסמכי יתרות בנק של ששת החודשים האחרונים מכל החשבונות הרשומים על שמו – גם חשבונות משותפים.
חקירת יכולת בתיק הוצאה לפועל
עד מתי להתייצב לחקירת יכולת בתיק הוצאה לפועל

חקירת יכולת ביוזמת החייב

לעתים מתבצעת חקירת יכולת ביוזמת החייב, כלומר הוא יכול להגיש בקשה לחקירת יכולתו לעמוד בתשלום החוב ואם יתברר שאכן אין לו יכולת כלכלית הוא יכול לקבל הנחה בהוצאה לפועל. החייב רשאי לצרף לבקשה דרישה לזימון צד שלישי לחקירת היכולת (עורך דין או קרוב משפחה) אך הוא צריך לנמק את בקשתו. החייב צריך לענות על שאלון ולחתום על כתב ויתור על סודיות. כשמדובר על חקירת יכולת ביוזמת החייב אפשר להגיש את הבקשה בכל אחת מלשכות הוצאה לפועל. לפני חקירת יכולת ביוזמת החייב יש להתייעץ עם עורך דין חדלות פירעון מומלץ המתמחה בתחום.

חקירת יכולת ביוזמת החייב
מלווים תיקים של חקירת יכולת ביוזמת החייב

חקירת יכולת בהוצאה לפועל טפסים

איך מתחילים? חייב שרוצה חקירת יכולת בהוצאה לפועל טפסים זה השלב הראשון שצריך להתחיל. (כמובן, רק מה חשבתם?!…). כדי להתחיל בהליך של חקירת יכולת בהוצאה לפועל טפסים ניתנים להורדה באתר של רשות האכיפה והגבייה. ניתן לחפש את הטפסים לפי מספר הטופס באתר של הרשות באמצעות מנוע החיפוש. אם מגישים את הבקשה באופן מקוון אין צורך להגיש את הטפסים. כדי לבקש חקירת יכולת בהוצאה לפועל טפסים העיקריים הם: טופס 400 שבו ממלאים את פרטי הבקשה והנימוק. וכאשר החייב מגיש את הבקשה הוא צריך לצרף גם טופס 529 שבו הוא חותם על ויתור סודיות וכן עונה על השאלון המצורף.

חקירת יכולת בהוצאה לפועל טפסים
חקירת יכולת בהוצאה לפועל עזרה במילוי טפסים

עורכי דין הוצאה לפועל

חשוב להדגיש כי לא תמיד הדברים פשוטים כפי שהם נראים. עורכי דין הוצאה לפועל מטפלים בעשרות תיקים של חקירת יכולת שהסתבכו. ולכן מומלץ להתייעץ עם עורכי דין הוצאה לפועל עוד בטרם החקירה, ובמידת הצורך אף לקבל ליווי של עורך דין מומחה. כמשרד עורך דין הוצאה לפועל המעסיק עורכי דין הוצאה לפועל מהמומחים בשוק נשמח לעמוד לשירותכם בכל מצב.

עורכי דין הוצאה לפועל
עורכי דין מומחים להוצאה לפועל

 

 

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button