מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

מכתב התראה לפני הוצאה לפועל

מכתב התראה לפני הוצאה לפועל

חייבים לכם כסף? במאמר זה נסביר איך עושים גבייה יעילה ומה הדרך הזולה ביותר לעשות זאת.

שלב 1. מכתב התראה לפני הוצאה לפועל

אילו אפשרויות עומדות לרשות אדם יחיד או רשויות להתמודד עם חובות בלתי ניתנים לגבייה?

בתור ניסיון ראשוני לגבות חובות שהן לכאורה אבודות ניתן לטפל בקלות ללא פעולות אכיפה פורמליות, וזאת על ידי מכתב התראה לפני הוצאה לפועל מטעם עורך דין חדלות פירעון.

מה כותבים במכתב התראה?

מכתב התראה צריך לאפשר לכל אדם שמקבל עותק לדעת:

  • מה בדיוק סכום החוב.
  • אילו צעדים דורש שולח המכתב לנקוט בכדי להימנע מפנייה להוצאה לפועל.
  • יש לציין תאריך ברור לתשלום החוב כתנאי להימנע מפנייה להוצאה לפועל.
  • אם מדובר ברשות מקומית או ציבורית כלשהי, צריך לצרף להודעת ההתראה מידע על אופן הגשת ערעור.
  • ההודעה צריכה להיות מנוסחת בעברית פשוטה ומובנת.

אנשים וחברות רבות מכל קצוות המשק עלולים למצוא את עצמם בוקר בהיר אחד במצוקה כלכלית או בבעיות תקציב קשות ואז הם מקבלים מכתב התראה לפני הוצאה לפועל.

מכתב התראה לפני הוצאה לפועל
מכתב התראה לפני הוצאה לפועל – מה התוכן שלו

שלב 2. בקשה לפתיחת תיק הוצאה לפועל

בעיות כאלה יוצרות “כדור שלג” הולך וגובר, שבו חובות מצטברים ככל שהמצוקה הכלכלית מחמירה, עד שלא נותרת לנושים ברירה אלא לפנות לבית המשפט בבקשה לפתיחת תיק הוצאה לפועל על מנת לגבות את חובם או אפילו לתביעת חוב בפשיטת רגל במקרים חמורים יותר.

בפניות אלו יש מגבלות מחמירות על חייבים ומוציאות לפועל את הסנקציות המתאימות, המעוגנות בחוק, נגדם, לרבות עיקול חשבון הבנק ונכסים שונים, צווי איסור יציאה מהארץ, “חותמת שחורה” בבנק ישראל, הגבלת האפשרות ללקיחת הלוואות או משכנתאות לעתיד הרחוק ותדמית שלילית בקרב חברות אשראי וביטוח או גופים ואנשים נוספים.

לעיתים עדיף להקדים ולנסות להגיע להסכם חוב. הסכם חוב מתבצע במשא ומתן מול הנושה על מנת למצוא פתרון מיידי לחוב שנצבר. ככל שהחייב יפגין יכולת לפרוע חלק גדול יותר מחובו, כך שיעור החוב בפועל יהיה נמוך יותר. זו הסיבה שהסכמי חוב נחשבים לזולים ויעילים יותר מאופציות אחרות, ומשום שהוא מבוסס על מיקוח עם נושים ואינו מצריך הוצאות מיוחדות.

למי מתאים הסכם חוב?

תהליך הסכם חוב מתאים לאנשים פרטיים וגם לחברות ותאגידים, כאשר ניהול התהליך יכול למנוע את התערבות בית המשפט וההוצאה לפועל.

תהליך הגבייה מהחייבים מתרחש באופן הדרגתי ושיטתי: אנשים, אשר מסיבות שונות אינם עומדים בהתחייבויותיהם הכספיות, יקבלו אזהרה מהנושה או מנציגו בטרם יפעלו באמצעים המשפטיים העומדים לרשותם.

לכן, עדיף לפעמים לנושה לפעול להסדר חוב בצורה היעילה ביותר. אפשרויות ההסכם ישקפו את היקף הנזק והצורך בעורך דין הקפאת הליכים מקצועי שישמש כמגשר המקצועי בשלב הבא של ההסכמים.

אם החייב לא יסדיר את העניין, יגדל חובו עקב מאמצי הנושה לגביית החוב (הגשת בקשה לפתיחת תיק הוצאה לפועל, פתיחת הליכי גבייה באמצעות הוצאה לפועל וכו’). עם פתיחת תיק בהוצאה לפועל, יקבל החייב אזהרה לפני כל מגבלה.

לפיכך, הוא יצטרך להגיע לחקירה בה תיבחן יכולת ההחזר שלו, ובמקרים רבים היא מסתיימת בפריסת תשלומים.

בקשה לפתיחת תיק הוצאה לפועל
בקשה לפתיחת תיק הוצאה לפועל – מתי ואיך

הלוואות לסגירת חובות בהוצאה לפועל

כל אדם שנמצא בקושי כלכלי, מערכת החקיקה בישראל מאפשרת לו להחזיר את חייו התקינים על ידי שורה של פעולות פיננסיות ארוכות טווח, וכן תכנון וחשיבה נכונה ואחראית, לרבות טיפול עקבי והולם בבעיה מכאן ואילך. כחלק מהמאמצים להחזיר את החייב לחיים כלכליים סדירים לא מתאפשר לחייב לקבל הלוואות לסגירת חובות בהוצאה לפועל.

עד לפני מספר שנים פעלה מערכת מקבילה של מחיקת חובות, או בעגה הציבורית: “תספורת”. טייקונים ואילי הון שנקלעו למשברים פיננסיים של עשרות מיליארדים, למעשה לא הצליחו להחזיר את הסכומים האדירים הללו, מה שהוביל את המדינה, כנושה העיקרית, להבין שחלק גדול מהסכום לעולם לא יוחזר. כיום, אנשים פרטיים יכולים להשתמש גם בשיטת התספורת.

אנשים, שלקחו הלוואות, משכנתאות רבות או צברו חובות וקנסות, ונמצאים בחובות כבדים מאוד, יכולים לנהל משא ומתן עם הנושה לגבי החוב שלהם כדי ליצור הסכם נוח ובכך למחוק חלק ניכר מהסכום שיש לשלם או במקרים של פשיטת רגל הם יכולים לקבל הפטר חובות בתיק פשיטת רגל.

רוצים לדעת עוד על הלוואות לסגירת חובות בהוצאה לפועל? קיבלתם הודעת עיקול? זימון משפטי או הודעה ממשרד ההוצאה לפועל? צרו קשר מיידית!

שימו לב! מאמר זה אינו מהווה בשום אופן ייעוץ משפטי; כל שימוש במידע זה הינו באחריות הקורא בלבד.

הלוואות לסגירת חובות בהוצאה לפועל
הלוואות לסגירת חובות בהוצאה לפועל – יש כזה דבר?
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button