מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

ביטול הגבלת רישיון נהיגה

חוק ביטול הגבלת רישיון נהיגה

ביטול הגבלת רישיון נהיגה הוא אפשרי עם עו”ד המתמקצע בכך. יש להכיר חוק ביטול הגבלת רישיון נהיגה ישן כמו גם חוק חדש ביטול הגבלת רישיון נהיגה ולהיות בקיא במידע התקנות ובפרקטיקה. איך ניתן לקבל ביטול הגבלה על רישיון נהיגה והאם ביטול הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל הוא הליך בעל סיכויי הצלחה גבוהים?  ביטול הגבלת רישיון נהיגה 2020 ועוד בכתבה.

ביטול הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל

ביטול הגבלה על רישיון נהיגה
חוק חדש ביטול הגבלת רישיון נהיגה

ההוצאה לפועל רשאית להטיל הגבלות על רישיון הנהיגה. עם זאת, חוק ביטול הגבלת רישיון נהיגה מקנה לך לא מעט זכויות. כאן ניתן לקרוא כיצד להגיש בקשה לביטול הגבלה על רישיון נהיגה.

ישנן הגבלות רבות אשר רשות האכיפה והגבייה רשאית להטיל על חייבים – מעיקולים על מיטלטלין ונכסי נדל”ן ועד לעיכוב יציאה מהארץ. אחת מההגבלות המתסכלות ביותר, אמנם, היא ההגבלה על רישיון הנהיגה. במסגרת ההגבלה, לא ניתן יהיה להחזיק ברישיון נהיגה או לחדשו. אם קיבלת הודעה על הגבלה על רישיונך, לא יהיה עוד באפשרותך לנהוג ברכב וכל נהיגה תיחשב כנהיגה ללא רישיון ותהווה עבירה.

במקרים רבים, הגבלה זו עשויה להיות בעלת השלכות קשות על החייב ובמידה ואין לו כלל יכולת להשיב את החוב, הוא עשוי להיכנס למעגל קסמים שלילי שיימשך זמן רוב. למרבה המזל, כיום קיימות אפשרויות נוספות להתמודד עם המצב בעזרת חוק חדש ביטול הגבלת רישיון נהיגה 2020. החוק החדש קובע סייגים אשר בגינם ניתן להביא לביטול הגבלה על רישיון נהיגה. כדי לפעול ביעילות ובמהירות, ראוי שנלמד עוד על הזכויות העומדות לרשותנו, על סייגי החוק ועל הצעדים שיש לנקוט על מנת לטפל בכך. חשוב לזכור כי בבואנו להגיש בקשה לביטול הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל עשויה להטיל לא מעט קשיים ולכן חשוב שנבוא מוכנים.

ללא ביטול הגבלה רישיון נהיגה אינו תקף

ביטול הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל
ביטול הגבלה על רישיון נהיגה

במידה ולא פרעת את חובך לאורך תקופה ארוכה ולאחר מתן אזהרות חוזרות ונשנות, עשויה רשות האכיפה והגבייה להחליט על הטלת הגבלה על רישיון הנהיגה. ההודעה על ההגבלה עשויה להופיע גם מבלי להביאך בפני רשם ההוצאה לפועל ומותנה אך ורק במסירת אזהרה. אם לא נשמעת לאזהרות, ההגבלה תחול בתנאים הבאים:

  • אם סכום החוב הוא בין 500-2,500 ₪, תוטל ההגבלה תוך שנה ממועד האזהרה.
  • אם סכום החוב עולה על 2,500 ₪, תוטל ההגבלה תוך חצי שנה ממועד האזהרה.

עם תחולת ההגבלה, ישנן לא מעט השלכות אשר חשוב לקחת בחשבון. למרבה הצער, בלא מעט פעמים ההודעות אודות ההגבלה אינן מגיעות ובעלי רישיון נוסעים למשך תקופה ארוכה מבלי להיות מודעים כלל לכך שרישיונם למעשה אינו בתוקף. אלו כמה מההשלכות שעשויות להתרחש.

  • היה ונהגת ברכב בעת הגבלה על הרישיון ואירעה תאונת דרכים, סביר מאוד להניח כי לא יהיה כל כיסוי ביטוחי על תאונה זו. חברת הביטוח אינה מכסה נהגים הנוסעים ללא רישיון בתוקף.
  • ההגבלה אינה חלה רק על תוקף הרישיון הנוכחי, אלא בנוסף עד לביצוע ביטול הגבלה רישיון נהיגה שיהיה בבעלותך מוקפא לחלוטין ואין אפשרות לחדש את הרישיון לאחר פקיעת תוקפו. נהגים רבים מגלים על ההגבלה רק בבואם לחדש את הרישיון ומוצאים את עצמם במצב בלתי נעים.
  • לאור המציאות, שוטר שיעצור אותך לביקורת יראה ברישיונך כאילו פקע תוקפו עם כל ההשלכות החוקיות הנגזרות מכך, לרבות שלילת הרישיון והעמדה לדין.
  • אם ההגבלה לא תטופל ורישיונך לא יחודש לאורך תקופה ארוכה, ייתכן שיידרש ממך לבצע לא מעט פעולות על מנת לקבלו בשנית. משרד הרישוי דורש ביצוע מבחני תיאוריה ובדיקות רפואיות ובמקרים מסוימים אפילו לחזור על הטסט. זוהי אחת הסיבות שחשוב שנפעל במהירות עם קבלת ההגבלה.

אם כן, ההגבלה על רישיון הנהיגה אינה רק פוגעת בשגרת החיים ובפרנסה, היא עשויה לגרור אחריה השלכות פליליות וסיבוכים בירוקרטיים ארוכי טווח. לכן, טיפול מהיר בביטול הגבלה על רישיון נהיגה הוא קריטי על מנת לעבור את התקופה על הצד הטוב ביותר. למידע נוסף ניתן ללחוץ על על תחומי עיסוק חדלות פירעון  לנושאים נוספים בתחום

ביטול הגבלה על רישיון נהיגה – כיצד?

חוק ביטול הגבלת רישיון נהיגה
ביטול הגבלת רישיון נהיגה

למרבה המזל, ישנן הגבלות מסוימות תחת סעיפי סעיף 66 א (6) לחוק ההוצאה לפועל התשכ”ז-1967, או בכינויו “חוק ביטול הגבלת רישיון“. תחת הגבלות אלו, כפי שנראה בהמשך, ניתן לבטל את ההגבלה על רישיון הנהיגה. כל שיהיה עלינו לעשות הוא למלא טופס ביטול הגבלת רישיון נהיגה ולהגישו. נשמע פשוט? ובכן, לא בדיוק. מילוי טופס הגשת בקשה לביטול/עיכוב הליכים אינו פשוט כפי שהוא נראה במבט ראשון.

יש להמציא נימוקים ראויים ומשכנעים מדוע יש לבטל את ההגבלה. לכן, חשוב להיעזר בסיוע של עורך דין הבקיא בחוק חדש ביטול הגבלת רישיון נהיגה 2020. עורך דינך יוכל להסתייע בהיכרותו המעמיקה עם החוק ועם תקדימים שנפסקו בעבר על מנת להציג את טיעוניך בצורה רהוטה, משכנעת ומגובה בניסיון קודם. ככל שיהיה בידיך ייעוץ טוב ומקצועי יותר, כך סיכוייך לסדר את המצב במהירות עולים. גם אם עורך דינך בוחן ומוצא כי לא חלים עליך הקריטריונים לביטול ההגבלה, ניתן להגיש בקשה לעיכוב ההליכים ולהיעזר בעורך הדין על מנת להגיע להסדר עם נושיך.

חוק חדש ביטול הגבלת רישיון נהיגה 2020 עומד לצידך

החקיקה החדשה במסגרת חוק הוצאה לפועל מחילה מספר תנאים אשר במסגרתם תהיה ההגבלה בלתי תקפה וניתן יהיה לדרוש לבטלה לאלתר.

פגיעה בעיסוקו של החייב

במידה ורישיון הנהיגה משמש אותך כחלק בלתי נפרד מתחום עיסוקך – משליחויות ועד נסיעות עסקים חיוניות – הדבר מהווה עילה לביטול. לכן, לאחר הגשת בקשתך לביטול הגבלה רישיון נהיגה המשמש אותך לצורכי מחייתך יחזור לתוקף וניתן יהיה לחזור לעיסוקך השוטף. עילה זו חלה משני טעמים:

  • ראשית, כדי למנוע פגיעה בתנאי מחייתו הבסיסיים של החייב.
  • שנית, כדי לא לפגוע ביכולת הפירעון שלו ולקדם הסדר בינו ובין הנושים.

רישיון חיוני עקב נכות

במסגרת הבקשה לביטול הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל לוקחת בחשבון כי רכבים עשויים לשמש על מנת לספק מענה לצרכים הבסיסיים של בעלי מוגבלויות. חייבים המוכרים כנכים על ידי ביטוח לאומי, או שאחד מבני משפחתם החיים עמם מתמודד עם נכות, מוגנים מפני הגבלה על רישיון הנהיגה.

היעדר ייצוג

במקרים מסוימים, החייב עשוי להצהיר כי אינו מיוצג ולכן לא עומדות לרשותו האפשרויות להציג את נימוקיו כראוי. על אף שהדבר עשוי להוות פתרון קצר טווח, חשוב שנזכור כי עדיין יהיה עלינו לטפל בחוב וכדי לקבל את האפשרויות הטובות ביותר לעשות זאת – חשוב שניעזר בעורך דין.

בנוסף, עורך דינך עשוי להציע חלופות כאלו ואחרות לנושים ולהוצאה לפועל כמו הפקדת סכום ערובה או הצעת הסדר לפירעון החוב.

ביטול הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל

ביטול הגבלת רישיון נהיגה 2020
ביטול הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל

במקרים הבאים, ההגבלה על רישיון הנהיגה תבוטל כמעט בוודאות.

  • בטענת “פרעתי” – במידה והחוב כבר נפרע, תוגש בקשה וההגבלה תוסר לאלתר.
  • במידה והחייב עומד בתנאי צו התשלומים וכלל תנאי ההסדר בינו ובין נושיו.

עם ביטול הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל תיידע באופן מידי את כל הנוגעים בדבר – החייב והנושים – והביטול ייחול תוך 24 שעות. חשוב לזכור כי במידה ולא נעמוד לאחר מכן בצו התשלומים, ההגבלה עשויה לחזור.

טופס ביטול הגבלת רישיון נהיגה

כל הגשת בקשה מתחילה במילוי טופס ביטול הגבלת רישיון נהיגה אשר ניתן להוריד באתר ההוצאה לפועל. יש למלא היטב ובפירוט את הטופס ולא להשמיט אף פרט. יש לוודא כי סימנו כראוי כי מדובר בבקשה לביטול הליכים ולצרף את כל המסמכים הנדרשים. מומלץ להיעזר בעורך דין בעת מילוי הטופס כדי להבטיח שכל הנימוקים מנוסחים כראוי וכי לא החמצנו דבר. כל טעות עשויה לעכב את ההליך משמעותית.

יש להיעזר בעו”ד הבקיא בחוק ביטול הגבלת רישיון נהיגה

בסופו של יום, סיכויי ההצלחה שלך תלויים באיכות הייצוג שלך. עורך דין פירעון בעל ניסיון בתחום הבקיא בחוק ביטול הגבלת רישיון נהיגה מכיר היטב מספר רב של מקרים ויודע אילו טיעונים יפעלו ביעילות מול בית המשפט. חשוב לברר היטב כי מדובר במשרד עו”ד בעל ניסיון שטיפל בהצלחה במספר רב של מקרים מול ההוצאה לפועל, ולא פחות חשוב מכך, כי המשרד יהיה זמין לך לכל צורך שיעלה בהמשך – בדיקת עיקול חשבון בנק מהגשת הבקשה הראשונית ועד לסיום הטיפול בתיק החייבים שלך עד להסדרת החוב או מחיקתו.

ביטול הגבלת רישיון נהיגה | חוק ביטול הגבלת רישיון נהיגה | חוק חדש ביטול הגבלת רישיון נהיגה | ביטול הגבלה על רישיון נהיגה | ביטול הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל | ביטול הגבלת רישיון נהיגה 2020

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

נקלעת לחובות?
הסדר חובות שיוציא אותך מהבוץ.
עם התאמת פיתרון בול בשבילך!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button