מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

ביטול הגבלה בבנק ישראל

ביטול הגבלה בבנק ישראל הוא הליך שיש להקפיד להתנהל בו באופן יסודי. למרות המורכבות ישנה אפשרות להגיע אל ביטול הגבלת בנק ישראל במידה ויש ותחת נסיבות מסוימות. ביטול הגבלה בנק ישראל, כיצד זה נעשה ומה חשוב לדעת?
עורך דין פשיטת רגל

ביטול הגבלה בבנק ישראל הוא הליך שיש להקפיד להתנהל בו באופן יסודי. למרות המורכבות ישנה אפשרות להגיע אל ביטול הגבלת בנק ישראל במידה ויש ותחת נסיבות מסוימות. ביטול הגבלה בנק ישראל, כיצד זה נעשה ומה חשוב לדעת? ביטול הגבלות בבנק הם עניין נפוץ בימים אלו לצד ביטול עיקול משכורת בקורונה ואנו פה לענות על תשובות בנושא.

החשיבות בייצוג בתהליך ביטול הגבלה בבנק ישראל

ביטול הגבלה בבנק ישראל
ביטול הגבלה בנק ישראל

במידה וחלה הגבלה על חשבונך, חשוב להגיש בדחיפות בקשה לביטול הגבלה בבנק. כאן ניתן ללמוד כיצד לבטל הגבלה או להגיש בקשה לביטול צו עיקול חשבון בנק.

חובות הם דבר מפחיד ומרתיע. רובנו, לא מעוניינים לחשוב על כך ומעדיפים לטמון את ראשנו בחול ולהמתין עד יעבור זעם. חשוב להפנים את התובנה הבאה מהר ככל הניתן – החובות לא הולכים לעבור מעצמם ואיש לא מתכוון לשכוח אותם. הנושים מעוניינים בפירעון החוב ויפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי להבטיח שהסכום יוחזר אליהם. לכן, חשוב שנתנער מן הבהלה וננקוט בצעדים להחזר החוב. במידה והתמהמהת בטיפול והוטלו עליך הגבלות, יש להגיש במהירות בקשה לביטול עיקול חשבון בנק. הגבלה ארוכת טווח ומורכבת יותר, היא סטטוס מוגבל בחשבון. כדי ללמוד כיצד לפעול לביטול הגבלת בנק ישראל, אנו מפרטים כאן כיצד מתנהלים תהליכי ביטול הגבלה בבנק ישראל ואת כל הכלים העומדים לרשותך כדי להתמודד עם הגבלות.

מתי נדרשת בקשה לביטול הגבלה בבנק?

עו”ד חדלות פירעון מישאל גאון – הגבלה בחשבון עשויה לחול על פי שני קריטריונים עיקריים.

  • אם לפחות עשרה צ’קים שמסרת נתקלו בסירוב עקב היעד כיסוי.
  • כאשר ההפרש בין הצ’ק הראשון והאחרון שלא כוסו יהיה לפחות 15 יום.

במידה וחלים שני הקריטריונים, יוכרז החשבון כמוגבל ותועבר הודעה לבנק ישראל על מנת לעדכן את שאר המוסדות הפיננסיים כי חשבונך מוגבל. הבנק יידע גם אותך ואת כל מורשי החתימה בחשבונך אודות קבלת ההחלטה על הגבלה.

אי מחיקת חובות – הגבלה בחשבון הבנק עשויה להתרחש מטווח רחב של סיבות, צבירת חובות ועד התנהלות לא תקינה בבנק. לעתים, מספיק כמה צ’קים חוזרים על מנת לגלות כי אנו מוגבלים בחשבון. הבנק, עשוי להיות עיוור לנסיבות ולא יתחשב בהיסטוריה החיובית שלך בחשבון עד לאותו משבר. ההשלכות של הגבלה כזו עשויות להיות חמורות.

  • לא ניתן עוד לעשות שימוש בצ’קים חשבון זה.
  • הבנק לא ייפרע כל צ’ק בו יעשה בעל החשבון שימוש.
  • אנו עשויים לגלות שאיננו זכאים להלוואות ובוודאי שלא למשכנתא וישנם אף משכירים שלא יסכימו להתקשר עם שוכרים אשר מוגבלים בחשבונם, ללא קשר ליציבות הכנסתם.
  • לא ניתן יהיה לקבל אשראי לעסקים בבנק שלך.
  • לא תהיה לך אפשרות לפתוח כל חשבון חדש בבנק שלך.
  • כיום, כאשר מדד ה-BDI משותף בין כל המוסדות הפיננסים, אנו עשויים לגלות כי לא נוכל לפתוח חשבון או לקבל הלוואה או סיוע מאף גוף עד שנפעל לביטול הגבלת בנק ישראל.

איך מתבצע ביטול הגבלת בנק ישראל?

ביטול הגבלות בנק ישראל
ביטול הגבלת בנק ישראל

להגבלת החשבון, כאמור, השלכות כבדות וחמורות על חייך ולכן, חשוב להכיר היטב את זכויותיך בהליך. במידה וקיבלת פניה מהבנק כי חשבונך מוגבל, יש לפנות ללא דיחוי אל משרד עורכי דין בעל ניסיון ומומחיות בייצוג בעלי חשבונות מוגבלים. עורך דינך יסייע לך להגיש ערעור לבית משפט השלום ולהגיש בקשה לצו מניעה. את הבקשה יש להגיש אל בית משפט השלום באזור מגוריך תוך תקופה שלא תעלה על 20 יום מחזרת הצ’ק העשירי. בערעור זה ניתן יהיה לבקש את ביטול הגבלת בנק ישראל במידה ויש לך כל חשד סביר כי סירוב הצ’קים נעשה עקב טעות או בשל מנהל לא תקין של הבנק. במהלך תקופת הגשת הבקשה, החשבון שלך יהיה תחת הסטטוס “מועמד להגבלה”. מצב זה יקנה לך את השהות הנדרשת על מנת לבחון את הבעיות בחשבונך לעומק ולייעד פתרון לכך במהירות, או למצוא עילה מוצדקת לביטול הגבלת בנק ישראל.

עם זאת, אין צורך להמתין עד להודעה מהבנק. ישנם לא מספר צעדים שניתן לבצע על מנת למנוע את ההגבלה, או להתנהל במסגרתה באופן שיאפשר חיים נורמליים.

  • ידוע לך על תשעה צ’קים שכבר חזרו? לפני שיגיע הצ’ק העשירי ללא כיסוי, מומלץ לפתוח במהירות חשבון בבנק אחר על מנת שיהיה אפשר להתנהל דרכו בעוד החשבון השני מוגבל. הדבר יספק לך אוויר לנשימה על מנת לטפל בבעיה ללא לחצים מיותרים.
  • היה והסיכון להגבלה בחשבון קיים על חשבון המשותף לך ולבן/בת הזוג, מומלץ כי אחד מבני הזוג יבטל את בעלותו בחשבון הבעייתי ויעבור לחשבון משלו. כך, במקום ששני בני הזוג יהיו מוגבלים ויתנהלו בדוחק, ניתן יהיה להתנהל מהחשבון “הבריא” בעוד מטפלים בחשבון המוגבל.
  • פעמים רבות, סירוב צ’קים עשוי להתרחש עקב חוסר תשומת לב. כאשר הבנק עובד במתכונת מצומצמת, עשויים לחול סירובים אוטומטיים לצ’קים שבמקרים אחרים יכולים היו להתקבל עקב הכנסות עתידיות או שלל גורמים אחרים. לכן, מומלץ לא לרשום לעולם צ’ק לתאריכים החלים בערבי חג או ליום שישי, או לחול המועד, שכן בתקופות אלו ההתנהלות בבנק עשויה להיות נמהרת יותר.

הטיפול בחשבון המוגבל אינו מסתכם במישור הטכני. חשוב שנעשה בדק בית ונוודא כי הבעיה לא תחזור על עצמה. אם הבנק יספוג הגבלה נוספת תוך שלוש שנים מההגבלה הקודמת, אנו עשויים להיות מוכרזים כמוגבלים חמורים. במצב זה, ההגבלות יהיו חמורות אף יותר ויחולו לפחות שנתיים. הגבלה חמורה, יהיה קשה בהרבה לבטל.

הגשת בקשה לביטול עיקול חשבון בנק

ביטול הגבלה בנק ישראל
ביטול הגבלה בבנק ישראל

לצד הגבלות בחשבון, עשויים לחול גם עיקולים בחשבון עקב בקשה על ידי נושים בהוצאה לפועל. גם כאן, חשוב שנפעל בזריזות ונגיש בקשה לביטול עיקול חשבון בנק. את הבקשה יש להגיש אל לשכת ההוצאה לפועל או למסור אותה בדוא”ל. במידה ובחרת להיעזר בייצוג עורך דין, ניתן יהיה להגיש את הבקשה באופן מקוון וליהנות מהליך נוח ומהיר יותר המלווה בייעוץ מקצועי.

הגשת בקשה לביטול עיקול חשבון בנק נעשית על ידי טופס בקשה לעיכוב/ביטול הליכים אשר ניתן להוריד באתר ההוצאה לפועל. יש לצרף אל טופס הבקשה את דו”ח התנועות בחשבונך ומידה והוטל עיקול גם על המשכורת, את פרטי המעסיק.

חשוב לזכור, רשויות המדינה מודעות כיום יותר מאי פעם כי הטלת הגבלות ועיקולים אינן יעילות ויתרה מכך, פוגעות בחירותו וכבודו של אדם באופן חמור. על אף השרירותיות שבה הדברים נעשים, כל הפגנה של מוכנות להסדיר את החוב תביא עמה ברוב המקרים הסרה של העיקולים. לכן, חשוב שננקוט בגישה ארוכת טווח ונתחיל לפעול על מנת להסדיר את חובנו במהלך הגשת הבקשה לביטול צו עיקול חשבון בנק, כדי להימנע מבעיות נוספות בעתיד.

ביטול צו עיקול חשבון בנק

עם קבלת ההודעה על עיקול חשבונך, חשוב שנטפל במצב על ידי הגשת הבקשה לביטול העיקול. החלק החשוב ביותר בהגשת הבקשה, הוא הצגת הנימוקים המתאימים. כאן ראוי לקחת בחשבון כי שיקולי ההוצאה לפועל שונים במידה רבה משלנו. בעוד שאנו מעוניינים להתנהל בחופשיות, ההוצאה לפועל מעוניינים להבטיח כי חובך ייפרע. לכן, חשוב שהנימוקים יוצגו בצורה עניינים ומשכנעת. מומלץ להתמקד בנכונותך להגיע להסדר והצעדים שבכוונתך לנקוט כדי לפרוע את החוב. במקביל, חשוב לציין את הצורך הבהול בשחרור חשבון הבנק שלך למטרות מחייה בסיסית. לא תמיד פשוט לנסח את הנימוקים החדים ביותר ולכן, חשוב מאוד להסתייע בעורך דינך בעת הגשת הבקשה. ניסיונו רב השנים מאפשר לו לנסח את הבקשה באופן האפקטיבי והראוי ביותר.

בקשה לביטול עיקול חשבון בנק דוגמא

כדי להבין יותר באילו נימוקים מדובר לרוב בעת בקשה לביטול עיקול חשבון בנק דוגמא מוחשית עשויה לחדד את הדברים.

  • בתיקים רבים נטען כי עיקול חשבון הבנק מהווה לשון הרע וכי יש בהטלת העיקול בכדי לפגוע בשמו הטוב של אדם.
  • הנימוק הנפוץ ביותר הוא כי הכספים בחשבון העו”ש משמשים את החייב לצורכי מחייתו כמו שכר דירה, חשבונות ומוצרי יסוד.
  • יש לציין את נסיבות קבלת העיקול. במידה ולא נתקבלה כל התראה, ניתן לדרוש לבטל את העיקול לאלתר.

יהיו נימוקיך אשר יהיו, על מנת להעבירם באופן רהוט, מסודר ומגובה בתקדימים, חשוב להסתייע בעורך דין מנוסה בעת מילוי הבקשה.

ביטול הגבלה בבנק | ביטול הגבלה בבנק ישראל | ביטול הגבלת בנק ישראל | ביטול הגבלה בנק

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button