מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

איחוד תיקים יזום

איחוד תיקים יזום

מה זה איחוד תיקים יזום, האם ניתן לכלול באיחוד תיקים תיק כספי שעדיין מתנהל בבית משפט? האם ניתן להגיש בקשה להפחתת התשלומים באיחוד תיקים ומתי יכריז הרשם על ביטול איחוד התיקים בהוצאה לפועל? האם גם באיחוד תיקים אפשר לעשות בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות באינטרנט?

איחוד תיקים יזום, מה זה אומר?

איחוד תיקים יזום מאפשר לחייב המעורב בתיקים להתמודד בצורה נבונה עם כל חובותיו, במסגרת איחוד תיקים מבקש החייב לאחד את כל תיקי החובות שעל שמו לתיק אחד ויחיד, כאשר הסכום הכולל שישלם החייב מדי חודש לא יעלה על סך 3% מחובותיו. לאחר אישור האיחוד רשם ההוצאה לפועל מחליט איך לחלק את הכסף בין הנושים. את הבקשה מגישים בלשכה של ההוצאה לפועל ששם מתנהלים רוב חובותיו של החייב, או היכן שהתיק הוא בעל הסכום הגבוה ביותר משאר החובות. מהלך של איחוד תיקים יזום מצריך ידע מקצועי ואיכותי של עו”ד חדלות פירעון, וכן יחס אישי והבנת הלקוח וצרכיו. איחוד תיקים יזום הוא הליך שניתן לבצע בתחום המשפט האזרחי והמסחרי – לתאגידים וללקוחות פרטיים. הבקשה כרוכה בהפקדת עירבון ומענה בכתב על שאלון מקיף.

איחוד תיקים יזום
איחוד תיקים יזום – סדר בבלגן – שלא יהפוך לפיזור תיקים…

האם ניתן לכלול תיק של איחוד תיקים בבית משפט?

יצוין כי הבקשה לא יכולה לכלול איחוד תיקים בבית משפט, כלומר תיקים המתנהלים בבית המשפט ועדיין לא נפסקו, לא ייכללו בהסדר האיחוד, כל עוד לא נפסקו לחובתו של החייב. בנוסף לכך שלא ניתן להגיש בקשה על איחוד תיקים בבית משפט, גם על תיקי מזונות לא ניתן להגיש בקשת איחוד. תיקים המתנהלים בבית המשפט יבואו לדיון נפרד על איחוד תיקים בבית משפט בפני הרשם לאחר פסיקת הדין הסופית על ידי בית המשפט, ואז הרשם יחליט אם לצרף לאיחוד הכללי או להותירו כחוב בפני עצמו.

איחוד תיקים בבית משפט
האם ניתן לצרף לאיחוד תיקים תיק המתנהל בבית משפט?

האם הרשם יכול להכריז על ביטול איחוד תיקים בהוצאה לפועל?

האם ישנה אפשרות של ביטול איחוד תיקים בהוצאה לפועל על ידי הרשם? התשובה היא – ודאי שכן, כפי שנרחיב בהמשך. אך לפני כן חשוב להדגיש כי לאחר שהרשם אישר את הבקשה הקפידו לעמוד בתשלומים באופן רציף וקבוע, זה ייטיב עמכם בעתיד בהרבה סיטואציות, אך בעיקר מכיוון שאם לא תעמדו בתשלומים הרשם יכול לקבוע צו לביטול איחוד תיקים בהוצאה לפועל ולאחר מכן לא תוכלו לבקש שוב בקשת איחוד וגם בקשת מחיקת חובות תהייה מורכבת. ולגבי השאלה הכללית אם הוא יכול להכריז על ביטול האיחוד – אם יתברר שבחקירת היכולת לא מסרתם פרטים נכונים עלול הרשם לקבוע על ביטול איחוד תיקים בהוצאה לפועל או לא לאשר מלכתחילה.

ביטול איחוד תיקים בהוצאה לפועל
ביטול איחוד תיקים בהוצאה לפועל מפיל אתכם מקרש ההצלה

האם ניתן להגיש בקשה להפחתת צו תשלומים באיחוד תיקים

מעבר למה שצוין כי האיחוד אינו כולל חובות של מזונות וחובות שעניינם נידון בבית המשפט, מה עוד  מאפיין תיק של איחוד תיקים? בתיק של איחוד תיקים לא ניתן להסדיר את החוב מול אחד מהנושים ללא ששאר הנושים יאשרו. כמו כן, כל עוד החובות לא ישולמו במלואם לא ייסגר תיק האיחוד. את גובה הסכום שישלם החייב כל חודש קובע הרשם אך לא יעלה על 3% מסך כל חובותיו. כעת נשאלת השאלה האם אפשר להגיש בקשה להפחתת צו תשלומים באיחוד תיקים? התשובה היא כי בקשה להפחתת צו תשלומים באיחוד תיקים אינה אפשרית אף לאחר שנים רבות, למעט מקרים של מצבים כלכליים או רפואיים חריגים שבהם תאושר הבקשה להפחתת צו תשלומים באיחוד תיקים. לפרטים נוספים ולבירורים בנושא חוק צו עיכוב יציאה מהארץ באיחוד תיקים תוכלו להתייעץ אתנו באופן פרטני.

בקשה להפחתת צו תשלומים באיחוד תיקים
בקשה להפחתת צו תשלומים באיחוד תיקים
עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button