מאמרים מאת עו"ד לחדלות פירעון ופשיטת רגל

חוב למס הכנסה

חוב למס הכנסה

מס הכנסה הוא כשמו מס על ההכנסה, במאמר הנוכחי תקראו למה חוב למס הכנסה הוא פחות מצוי, איך מחושבים בכלל תשלומי וחובות מס הכנסה, איך נוצרים חובות למס הכנסה והאם רשות המיסים גובה חוב מס הכנסה. בקיצור כל המידע על חובות למס הכנסה.

כל מה שתרצו לדעת על חוב למס הכנסה

חוב למס הכנסה זה דבר לא נעים, זה חוב שהולך ותופח, ומומלץ מאוד לשלם את החוב בזמן. אם אינכם בטוחים אם יש לכם חוב למס הכנסה בדקו זאת בהקדם. אם עבדתם במקום אחד אצל מעסיק אחד ולא הייתה לכם כל הכנסה אחרת במהלך השנה סביר להניח שאין לכם חוב למס הכנסה. באופן כללי חוב למס הכנסה לא כל כך שכיח, אין כמעט אדם שנפתח נגדו תיק הוצאה לפועל בגלל חוב למס הכנסה. איך נוצר חוב במס הכנסה? אם ניכו מהכנסותיכם פחות מס ממה שהיה נדרש באמת. אולם כאמור המצב הזה אינו מצוי, חוב של מס הכנסה לשכירים הוא מצב יותר מצוי.

חוב למס הכנסה
חוב למס הכנסה

לפני שנדבר על חובות מס הכנסה נדבר על מס הכנסה

כל שכיר בישראל חייב להפריש מס הכנסה על כל הכנסותיו, את המס שעליו להפריש מחשבים לפי הכנסה שנתית בהתאם לפקודת מס הכנסה. מחישוב סכום חובות מס הכנסה הנ”ל מפחיתים כסף לפי הטבות המס המגיעות לו, הסכום שנותר לבסוף לאחר כל החישובים זה הסכום שעל השכיר לשלם למס הכנסה. מי שצריך לשלם עבור השכיר את חובות מס הכנסה שלו הוא המעסיק, החישוב נעשה באופן ממוחשב והחוב מנוכה מדי חודש ממשכורתו של העובד. גם מי שמקבל דמי אבטלה או לידה מנכים לו מהקצבה את מס ההכנסה, החישוב והתשלום במקרה הזה נעשים על ידי הביטוח הלאומי לפי הערכה. גם ממניות ושאר ניירות ערך מנכים את המס על ההכנסה, הניכוי נעשה על ידי הבנק או הברוקר, מצ’ק חוזר חשבון מוגבל אין מנכים מס הכנסה.

חובות מס הכנסה
דברו אתנו על חובות מס הכנסה

איך מחשבת רשות המיסים חובות למס הכנסה

ברמה החודשית של החישוב מדובר בהשערה, שהרי החישוב האמתי נעשה אחת לשנה, לכן המערכת הממוחשבת של חישוב המס מכוונת את החישוב על הצד המחמיר, כלומר רשות המיסים מעדיפים לנכות יותר מהסכום האמתי ולהחזיר בסוף שנת המס ולא להיפך. כך נוצרות חובות למס הכנסה שרשות המיסים חייבת לשכירים מהגבייה העודפת של החישוב החודשי. כדי לקבל חזרה את סכום היתר שנגבה יש צורך להגיש בקשה להחזר מס. דוגמה לחישוב מחמיר שגורר חובות למס הכנסה: עובד שהועסק במקום עבודה תשעה חודשים מתוך שנים עשר ובשאר החודשים לא עבד כלל, בחישוב החודשי המס יחושב כאילו עבד 12 חודשים, לבסוף בחישוב השנתי תוכפל משכורתו ב-9 ותחולק ל-12 כך שמשכורתו הריאלית מופחתת ממה שחושב בהתחלה, כך נוצרות חובות למס הכנסה.

חובות למס הכנסה
איך מחשבים חובות למס הכנסה

איך נוצר חוב מס הכנסה

כדי להבין מתי כן יכול להיווצר חוב מס הכנסה של השכיר כלפי רשות המס נסביר מושג בסיסי בחישוב המס – נקודות זיכוי – יש מצבים שונים המזכים את השכיר בנקודות זיכוי המתורגמות בסופו של דבר להנחה כספית במס. נקודות הזיכוי מוענקות לעולים חדשים/ מרובי ילדים/ אימהות חד הוריות ועוד. שכיר שמועסק אצל שני מעסיקים במקביל לפי כללי רשות המיסים אינו יכול לממש את נקודות הזיכוי בשני מקומות העבודה. אם כך יוצא, שכאשר השכיר לא מעדכן במהלך השנה על היותו שכיר בשני עבודות נוצר לו חוב מס הכנסה מכיוון שהחישוב החודשי מנכה לו את נקודות הזכאות בשני המשכורות ובסוף השנה כאשר יתברר שהוא היה מועסק בשני עבודות במקביל הוא יצטרך להחזיר את ההפרש של החישוב השגוי, כך נוצר חוב מס הכנסה.

חוב מס הכנסה
איך יש לי חוב מס הכנסה?

תשלום חובות למס הכנסה – פעולה מומלצת

מכל הנאמר מובן שמס הכנסה רוצים ככל הנראה לחסוך את הצורך להפעיל מערכת גבייה אקטיבית המצריך אותם להעסיק בין היתר גם עורך דין גבייה. על אי תשלום חובות למס הכנסה חל חוק התיישנות לאחר 7 שנים ולכן תשלום חובות למס הכנסה פחות נפוץ, זה צריך לבוא מתוך ערנותו של החייב. ומצד שני חשוב לדעת כי תשלום חובות למס הכנסה היא פעולה מומלצת, היות והריבית מצטברת ולעתים רבות ‘נזכרת’ רשות המס לדרוש את חובותיה. אם קיבלתם דרישת חוב שכזאת נוכל להמליץ לכם להתייעץ עם עורך דין חדלות פירעון, במקרים רבים ניתן להקטין את סכום החוב.

תשלום חובות למס הכנסה
תשלום חובות למס הכנסה זה מומלץ

 

עו"ד מישאל גאון
מנהל תיקי המשרד

עו”ד מישאל גאון, מעבר להיות עו”ד וותיק ומשופשף ומומחה מספר אחת במחיקת חובות ולניהול הליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, כבר זכה לנהל בעברו מספר חברות ועסקים ורכש ניסיון רב במגזר העסקי ובעבודה מול הבנקים וגופים ציבוריים גדולים. עו”ד מישאל גאון, משמש כיום כאוטוריטה בתחומי החדלות פירעון ובמילים אחרות- אין כמעט שופט בארץ שלא מכיר אותו (ואת ‘כאב הראש’ שמתלווה לייצוג המשפטי שלו) או כתב עת מקצועי ומכובד שלא מתהדר במאמר מקצועי פרי עטו.

שאלה? כתבו לנו!

פשיטת רגל

חדלות פירעון

שיקום כלכלי

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום,
אני כאן לרשותך
Call Now Button